  • Data: 2024-07-16 09:26:02
    Temat: Re: Kompakt WC z montażem
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 16.07.2024 o 07:32, Cavallino napisał:
    > Właśnie tam jest ten problem.
    > Tak jakby czasem uszczelka nie dociskała się odpowiednio mocno.
    > Jak ją ręcznie docisnę, przestaje lecieć....

    No to uszczelka dolna zesztywniała i/lub popękała. Sztywnieją od
    "starości" (twarda woda pewno nie pomaga), a pękają od braku nawilżenia
    (np. suchy zbiornik w domku letniskowym).

    Jeśli to nie pęknięcia, to po taniości możesz próbować zregenerować
    gumę... Nigdy nie robiłem, bo u mnie szybciej zużywały mi się
    mechanizmy w okolicach pływaka, ale intuicyjnie próbowałbym wyczyścić
    alkoholem lub zanurzyć w nafcie. Do uszczelek samochodowych istnieją
    spraye silikonowe, tu też powinny się sprawdzić.

    Ale wracamy do punktu wyjścia: aby próbować zregenerować tę uszczelkę,
    trzeba przysiąść 30 minut i użyć rąk żeby całość rozmontować,
    wyczyścić, a potem wmontować z powrotem.

    Możliwe też, że wokół lub pod uszczelką nagromadził się jakiś osad lub
    kamień. Ale do tego też tak czy inaczej musisz rozmontować całość, żeby
    się przyjrzeć.

    > Czy jakieś zawory Grohe czy cuś innego da się bez problemu włożyć do
    > każdego kompakta?

    Nie sądzę, a przynajmniej mi nie chciałoby się nawet próbować. Markowe
    rzeczy lubią mieć swoje nietypowe kształty lub patenty.

    Mateusz