  • Data: 2011-02-28 22:47:36
    Temat: Re: Koszt budowy piwnicy 120 mkw
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lut, 11:48, " " <j...@g...pl> wrote:

    > Podsumowuj c (i obserwuj c) - piwnice, to zbudowany za niema e pieni dze,
    > sk ad na rupiecie z kt rymi wielu osobom ci ko si po egna .

    Bo to zalezy kto co sobie postanowi (i z reguly - ile jest tam w
    stanie wpakowac kasy). Ja bylem we Francji w pensjonaciku w piwnicy i
    to poki co moj ideal piwnicy. Jacuzzi z kinem, sauna z prysznicem,
    pomieszczenie typu relax z TV, silownia.

    Dlatego mam piwnice 140m2 z czego:

    - 31m2 zajmuje drugi garaz (z wjazdem od tylu domu)
    - 18m2 zajmuje pomieszczenie gospodarcze z wyjsciem na zewnatrz
    (sprzety ogrodowe, kosiarki, pily etc)
    - 20m2 zajmuje silownia
    - 42m2 zajmuje (w przyszlosci! ;) jacuzzi + kino (ekran oczywiscie
    naprzeciwko jacuzzi zeby moznabylo obejrzec film moczac tylek) i z
    boku sauna + prysznic, a na srodku komplet wypoczynkowy + barek ;-)
    - 10m2 kotlownia (bufor 1000l + zasobnik CWU 300l + pompa ciepla)
    - 6m2 pomieszczonko "techniczne" na skrzynki elektryczne, alarmowe,
    szafe z serwerem, sprzetem do monitoringu TV etc

    Piwnice wysokie na 2,7m, bez ani jednego okna, ocieplone 15cm styro,
    ogrzewane podlogowka (na 140m2 poszlo ledwo 300-400mb PEXa - petle co
    30-40cm - 5 obwodow).

    Grunt to sobie zaplanowac co gdzie ma byc i sie tego trzymac :) A poki
    co w tym 42m2 pomieszczeniu moge sobie spokojnie z psem trenowac ;))
    pozdr.

    --
    Adam