  • 1. Data: 2011-02-26 10:40:42
    Temat: Koszt budowy piwnicy 120 mkw
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    pewnie było milion razy :-) ale się zapytam
    ile mniej więcej kosztują poszczególne materiały na budowe piwnicy i
    dodatkowa robocizna
    może ktos się podzieli notatkami z kosztów
    jak i uwagami na temat warto mieć piwnice czy nie
    w piwnicy była by kotłownia ze składem opału
    być może garaż ,pomieszczenie na małe biuro z wyjsciem na zewnątrz
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-26 14:30:44
    Temat: Re: Koszt budowy piwnicy 120 mkw
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w piwnicy była by kotłownia ze składem opału
    > być może garaż ,pomieszczenie na małe biuro z wyjsciem na zewnątrz

    Na samym poczatku powiem ze wszystko zalezy przede wszystkim od poziomu wody
    gruntowej oraz czy w ogole jest...
    Bo jak chcesz zrobic do niej wejscie z zewnatrz do biura to juz to ma duzy
    wplyw na to jak bedzie wykonana piwnica....
    Przemek

  • 3. Data: 2011-02-26 19:19:30
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ikb2qn$vr9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Bo jak chcesz zrobic do niej wejscie z zewnatrz do biura to juz to ma duzy
    > wplyw na to jak bedzie wykonana piwnica....

    z woda nie ma problemu jest dużo poniżej
    wejścia do piwnicy oczywiście 2 z wewnątrz i zewnątrz teraz tez tak mam
    a no i wysokość piwnicy chciałbym z 2,4 m czy tu nie ma problemu?

  • 4. Data: 2011-02-26 20:12:44
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > wejścia do piwnicy oczywiście 2 z wewnątrz i zewnątrz teraz tez tak mam
    > a no i wysokość piwnicy chciałbym z 2,4 m czy tu nie ma problemu?

    Problemu nie ma - zawsze chodzi tylko o koszty... :)
    Wiec jest mozliwe ze mozna u Ciebie murowac sciany piwniczne z bloczkow
    fundamentowych
    Ale skoro ma byc biuro to tez w gre wchodzi odpowiednie oswietlenie czyli
    ilosc i wielkosc okien. Sadze ze najlepiej porozmawiac o tym z jakims
    architektem a ten juz pozniej bedzie sie dogadywal z konstruktorem.
    Ogolnie mowiac to mniej wiecej licz ze m2 piwnicy bedzie kosztowal tyle samo
    co m2 parteru lub pietra czy poddasza
    to tyle na szybko
    Kwoty ci nie podam dokladnie ale mysle ze jak przyjmiesz ~3000 PLN / m2
    (wykonczonej powierzchni) to bedziesz przynajmniej znal kwoty w jakich kregu
    sie bedziesz obracal choc tutaj to na pewno jak poszalejesz z wykonczeniem
    to te 3000 moze byc malo
    Przemek

  • 5. Data: 2011-02-26 20:39:59
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ikbmru$6ko$1@news.onet.pl...

> [...]
    > (wykonczonej powierzchni) to bedziesz przynajmniej znal kwoty w jakich
    > kregu sie bedziesz obracal choc tutaj to na pewno jak poszalejesz z

    Witam ponownie
    już prostuje sprawę
    okien żadnych nie będzie nie podobają mi się zbyt podniesiony poziom 1
    biuro to raczej biurko okazjonalne 1 wykończone pomieszczenie
    mi chodziło raczej o koszta typu : (bez wykończenia )
    dodatkowe bloczki (ławy i część bloczków i tak będzie taka sama jak w domu
    bez piwnicy)
    dodatkowy strop i wylewki
    dodatkowa robocizna
    tak na szybko według moich obliczeń to z 25 tysięcy więcej
    wykończenia nie liczę
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-02-26 22:15:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > tak na szybko według moich obliczeń to z 25 tysięcy więcej

    to kosztowało 24tys robione samemu:
    http://www.youtube.com/watch?v=2F4XX_aOXis

    Wiec te twoje 25 pomnóz na wszelki wypadek razy 4 :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-02-27 08:14:57
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Ogolnie mowiac to mniej wiecej licz ze m2 piwnicy bedzie kosztowal tyle samo
    > co m2 parteru lub pietra czy poddasza
    > to tyle na szybko

    Zawsze zastanawiam się skąd takie rachunki się biorą ?
    Budując piwnicę budujesz dodatkowo mur na wysokość 1, 5 metra - odpada
    mur pod fundament który i tak musi być, plus dodatkowy strop. Nie
    trzeba używać drogiego tynku zewnętrznego, jeżeli nie ma jakiś
    dziwnych warunków wystarczy zwykła izolacja, poprawnie położona.
    Powierzchnia okien jest znacznie niższa - mniejsze koszty.
    Piwnica to idealne miejsce na tadycyjną kotłownię, skład opału - brak
    prądu a wszystko nadal działa (grawitacyjnie).
    Łatwość doinstalowywania dodatkowych nowinek technicznych, których
    projekt nie przewidywał (rekuperator, pompa ciepła, odzysk ciepła ze
    ścieków, solar). I oczywiście powierzchnia o koszcie ogrzania - 50 %,
    W wielu przypadkach budując piwnicę odpadają dodatkowe koszty
    nawiezienia ziemii do wyprwadzonych powyżej terenu fundamentów i
    ubicia tego.
    Można piwnicę traktować jak akumulator ciepła, łatwo regenerowany
    ciepłem z wentylacji ścieków.....

    Pozdr

  • 8. Data: 2011-02-27 08:38:05
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-02-26 11:40, Szumek pisze:
> [...]
    > w piwnicy była by kotłownia ze składem opału
    > być może garaż ,pomieszczenie na małe biuro z wyjsciem na zewnątrz

    Ja wydałem na razie ok. 55tys. Dom 9x11m. Na raczej suchym gruncie -
    woda nigdzie nie tryskała, teraz nie stoi, roztopów nie będzie, najwyżej
    deszcze, za miesiąc zobaczę. Ty najlepiej policz sam, jako przykład moje
    wydatki:

    roboty ziemne: u mnie 3 dni koparką - 2tys

    wylanie ław: u mnie pewnie trochę oszukali na cemencie - 6tys robota +
    cement 2tys. deski na szalunek (wykorzystane częściowo bo ławy lane w
    ziemię)
    ława miała ok 80mb

    zbrojenie ław - 3 tys za stal, ale fi6 zostało b. dużo a fi12 jeszcze na
    strop

    zrobiłem drenaż (raczej niepotrzebnie, ale kazali) - 2tys rury i
    geowłóknina, 1tys żwir na zasypanie, wyżej obsypywane piaskiem przy
    murze, gliną dalej od ścian, weszło 30ton piachu po 230zł za auto 10
    tonowe, zostało ze 60ton za 260zl (podwyżka :( ) za auto

    izolacja pozioma - najtańsza papa 5 rolek i lepik 5 puszek + grunt 2
    puszki - ok. 800zł

    ściany u mnie 2,6m wysokie: 33zł murarz i 33 bloczki na m2 (bloczek
    2,6-2,8zł robione głównie na szerokość - wzdłuż wychodzi 27szt) - ie
    wiem ile m2 masz robić... Do tego 2x400zł za piasek, 4 tony cementu za
    400zł i plastyfikatory za 1 zł (ze 150szt)

    Nadproża do garażu 440zł, nadproża nad drzwi i okna lane samemu - już z
    drugiej wywrotki żwiru za 1000zł ;)

    komin - dałem 5 tys za dwa kawałki systemowego + trochę za cegłę na
    wentylację, robocizna: liczyli mi komin jakby z tych cegieł stawiali
    mur, więc wyszło jakieś 4,5m "długości"xwysokość 2,6m - ponad 1tys

    strop - stal fi12 i fi6 została z ław, dokupione za ok 3 tys. fi16 - i
    b. mało zostało, akermany 2500zł, trochę maksów (zamiast szalunku z
    desek od zewnątrz) i deski co już miałem. Robocizna 35zł/m2 bo sami
    zbroiliśmy.

    A - i stemple za 500zł, brane hurtem 200szt., wykorzystana połowa,
    głównie te krótsze - głównie, bo nie od razu się zorientowałem że
    fachmani biorą jak leci i obrzynają te dłuższe zamiast wybierać
    najkrótsze na piwnice :(

    Na ściany dysperbit za 250zł i klej WL za 250zł (tak mało bo okleiłem
    tylko połowę przed zimą) i styrodur za 3600 (z metr za dużo kupiłem)

    Brak chudziaka na podłodze. 90m2 liczę ze 3-3,5 tys. z robocizną. Brak
    izolacji poziomej na chudziaku. 2tys.? Brak schodów - podobno 60zł za
    stopień + materiały - wyjdzie ze 2tys? Czyli piwnica min. 60 tys. bez
    wykończenia.

    Trochę przepłacałem, trochę wychodziło taniej bo jeszcze ojciec żył i
    niektóre rzeczy robił sam. W tym roku są podwyżki na wszystko. Nic
    taniej, wszystko drożej :( Z tym, że jak jest działka ze spadkiem, to
    piwnica nie jest już 3 czy 4x droższa od samego fundamentu - np. u mnie
    przy różnicy poziomów prawie 1,5 metra na narożnikach musiałbym dawać
    ławy schodkowe i ścianki fundamentowe nie 0,8 ale od 0,8 do 2,3m. Albo
    "normalne" ławy i potem wszystko zasypać piaskiem. Mam drożej o pół
    muru, strop, izolację i schody a taniej o piasek którego nie musiałem
    wsypywać do środka

  • 9. Data: 2011-02-27 08:49:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-02-2011 o 09:38:05 hk <h...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > "normalne" ławy i potem wszystko zasypać piaskiem. Mam drożej o pół
    > muru, strop, izolację i schody a taniej o piasek którego nie musiałem
    No i taniej masz uzytkową powierzchnię na różne instalacje, kotłownie itd.
    w domu bez piwnicy musisz na to przeznaczyć pomieszczenie które także
    kosztuje.
    W domu z piwnicą mozna mieć mniejszą pow zabudowy, mniejszy dach, mniejsze
    stropy.
    Sam mam 85m2 piwnicy pod domem, jedyne pod garażem nie robiłem.
    Kosztaowała mnie jakieś 40-50kzł.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-02-27 09:09:52
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Policz najpierw ile wyjdzie samo wykopanie i wywiezienie ziemi i czy masz
    gdzie ja wywieźć.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com