    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Date: Thu, 7 Oct 2010 01:06:50 +0200

    news:4cacef4c$0$22794$65785112@news.neostrada.pl...

    > Taka sytuacja ostatniej zimy trwała KILKA DNI. Mam wykresy temperatur i
    > monitoring tychże w kilku punktach.

    Tak, zgadza sie. Mieszkasz gdzies w Lubuskiem czy gdzie tam indziej. U nas
    na wschodzie czesto gesto spadalo sporo ponizej 20C i to nie tylko noca. Ja
    z takiej klimatyzacji pozytku wiekszego bym nie mial poza okresem letnim
    rzecz jasna. A wiec, mieszkasz na biegunie ciepla i Twoj przypadek jak i
    Marko1a jest dla grupy tak naprawde malo miarodajny.

    > Tak, dynamiczne piece akumulacyjne. Mogę też olejaki, ale nie było
    > ostatnio takiej potrzeby. Przyłącze mam "od zawsze". Piece kupiłem tak
    > tanio, że mogę załatwić każdemu z dowozem na miejsce mało używany Stiebel
    > za 1000 zł. Albo np mi się trafił fabrycznie nowy Inproel za 1/3 ceny.
    > Nawet z fakturą.

    Wszystko to prawda tylko ze swoje wady niestety maja, ale o tym juz
    pisywalismy...

    > Zwykły lobbing. Nie podniecaj się.

    Nie podniecam sie bo ceny pradu bija tak naprawde we wszystkich nawet tych
    co go w ogole nie uzywaja, tak ze mam nadzieje, ze masz racje.

    > Co za pech. Lubię dużo światła i zawsze zapalam kilka żarówek.
    > Energooszczędnych. :-)

    No wiesz, ja planujac i robiac oswietlenie w kuchni i jadalni, zreszta w
    calym domu kupujac i instalujac nowe rzeczy, bo cos w koncu trzeba,
    doszedlem do tego, ze w kuchni cale oswietlenie nadblatowe pobiera max 15W a
    w jadalni oswietlenie duzego sufitu ok. 20m^2 tylko jakies 5W. Calosc to LED
    a energooszczedna lampa Philips wiszaca w kuchni o dziwo ma zarowke 60W,
    fakt swieci bardzo mocno. A wiec na etapie realizacji w miare latwo pewne
    rzeczy zastosowac, tyle ze instalacyjnie wcale tak tanio to nie wychodzi i
    prawde mowiac nie mam pojecia kiedy to mi sie zwroci ale tez i nie o to
    chodzi, podobnie jak inwestycja w energooszczedne zarowki. Poki co sa bardzo
    drogie w porownaniu z tym co oferuja, no ale takie mamy przepisy wymyslane
    przez durni ktorym obce jest pojecie konkurencji. Innymi slowy Twoje jak i
    moje oswietlenie pobiera malo pradu ale za darmo nie jest i nie mozna
    powiedziec, ze tak naprawde jedyne co robia to biora malo pradu i swieca. To
    cos jak solary, trudno powiedziec, ze mnie woda latem zupelnie nic nie
    kosztowala choc faktycznie tak jest, ale gdyby tak bylo to nie kosztowala by
    wszystkich tych ktorzy nie poniesli kosztow instalacji a tak przeciez nie
    jest. Od kosztow inwestycji moge sobie odejmowac jedynie nienaliczone
    rachunki za gaz czekajac az suma bilansowa wyniesie zero. Wspomniana plazma
    z tendencja do nie jednej plazmy w domu rachunek za prad skutecznie podnosi.
    Szybko gotujace czajniki tez, wiec rachunki tendencji znizkowej zdaja sie
    nie miec.

    Pozdro.. TK