  • Data: 2010-10-07 12:54:54
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4cadbdd7$1@news.home.net.pl...
    > Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
    > głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
    > całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

    Ja to wiem. Odnoszę się do twierdzenia Werbińskiego że już od -273 jest
    energia. Owszem jest ale co to ma do rzeczy w PC?
    Co do dolnych żródeł to eksperymentowałem na niewielkiej co prawda
    głębokości 3m z małą sprężarką w wbitą sondą w postaci dwóch rurek
    miedzianych i dwóch kolanek. Całość jako U-rurka wsuwana była w otwór
    powstały po wsunięciu cisnieniowym rury stalowej na około 1,5metra i gdy
    tylko sonda była umieszczana w gruncie suchym to takie DZ najnormalniej w
    świecie nie wyrabiało i po kilku godzinach eksploatacji zamarzało w kolanku
    i blokowało przepływ. Glikol był rozcieńczany tak do -5 stopni i widać było
    to za zimno dla niego. To było w małej skali z kompresorem z klimatyzatora a
    czytałem na forach gdzie ludzie sami sobie budują swoje PC że zdarza się że
    w dużej skali na większych głębokościach w odpowiednio złym gruncie (suchym)
    też tak się dzieje. Tak więc jeżeli w gruncie nie ma cieków wody które
    zapewniają stałe dostarczanie ciepła do DZ to spodziewać się należy że PC w
    takich warunkach będzie miała bardzo kiepskie COP.

    Marek