    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Date: Sun, 25 Dec 2022 12:32:26 +0100
    <c...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <to6jq8$shb$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <c...@g...com>
    <to7s7t$l7e$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <c...@g...com>

    W dniu 2022-12-24 o 23:11, Kris pisze:
    > Ale po co typ czy producent. Różnice są pomijalne.
    > Pisałeś ile spalasz brykietu jak kocioł gazowy Tobie padł i pisałeś jakie miałeś
    mperatury wtedy w domu.
    No i dalej błądzisz, co ci zaraz udowodnię, 15 kg brykietu Ruff z casto
    to 255Mj czyli 70kWh dla 100% sprawności kominka, gazem jak grzeję to
    zużywam średnio 12m3 co daje ponad 130kWh a zę grzeję kondesatem to
    nawet więcej bo dochodzi skraplanie wody, więc jak widać mogłem grzać
    max z połową mocy pieca gazowego co oczywiście jest niemożliwe, bo
    sprawność kominka jest mniejsza od 100%, więc jaką temp mogłem mieć
    wtedy w domu? jak widać nie było źle bo jakąś sensowną utrzymywałem
    czyli na pewno nie było to 20%.

    > Wyluzuj.
    > Czytaj ze zrozumieniem bo bzdury piszesz jak o 120litrach wody co to niby z
    hydroforu wypłynie jak prądu zabraknie.
    Nie napisałem że cała wypłynie, napisałem że mam taki hydrofor, aile
    wypłynie zależy od ciśnienia, rurka raczej nie peknie jak jest niskie
    tylko jak wysokie czyli po wyłączeniu pompy, a tak jak pisałem u mnie w
    hydroforze mam po opróżnieniu z wody 2 atm powietrza w środku. Czyli
    może się spokojnie cały opróżnić.

    --
    Janusz