  • Data: 2022-12-25 18:59:59
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Przecież firmy miały handicap w domyśle, płaciły cenę netto. Skoro
    > moja instalacja domowa 10kWp kosztowała (po częściach) 25 tys. (z
    > VAT 8%), a 5 tys. dostałem dotacji, to wychodzi 20%. Firmy miały
    > 23%. Ale po cenie rynkowej z montażem w domu było średnio 40
    > tys./10kWp, to stanowi w porywach 15% zwrotu, więc znacznie mniej
    > niż miała firma.

    No ale taka firma na starcie zapłaciła około 66% ceny bo reszte
    wrzuciła w koszty.

    > Tylko że w ten sposób, przy naszym klimacie, by się instalacje
    > zwracały 2x dłużej (okolice 16 lat), co by przestało być
    > kompletnie oplacalne. No bo jeśli firma ma zużycie np. 40MWh
    > rocznie, to jaką instalację wtedy zamontować? 50kWp czy 25kWp? A
    > co jeśli ma zużycie roczne 200MWh?

    Tylko ze firmy płaca za prad troche wiecej wiec i kalkulacja sie
    zmienia.
    Niby teraz zatrzymano to szalenstwo dla czesci firm i ustalono cene
    maks, ale przeciez do grudnia cena pradu to było ponad 3zł za kwh...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"