  • Data: 2010-01-14 23:08:36
    Temat: Re: Koszt kWh LPG i prądu
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hinu4t$mja$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Pierwotnym zlem jest akcyza, podatek falszujacy cene towarow i uslug
    > w zaleznosci od ZASTOSOWANIA tychze, a nie w zaleznosci od samego
    > towaru lub uslugi. To jest patologia wytworzona przez wiecznie nienasycony
    > budzet dla pasozytniczych elektoratow partii politycznych. Moze
    > dla przypomnienia, w jakim g.wnie siedzimy po uszy: propozycje
    > wprowadzenia
    > podatku dochodowego w USA przez caly wiek XIX kwitowano krotko jako
    > skrajnie niemoralna. W czasie I WS wprowadzono go 'na chwile' dla
    > sfinansowania
> [...]

    Akcyza na prad do zalatania dziury budzetowej.... Masz racje, mozna mnozyc.
    A przy okazji przypomniala mi sie sprawa rolnictwa jako cien toczonej nie
    dawno dyskusji na temat VAT'u.
    Przed wejsciem do UE w 2005r. prawie wszystkie rolnicze towary sluzace do
    produkcji mialy 7% stawke VAT a czesc nawet byla zwolniona. Po wstapieniu
    trzeba bylo zrownac stawki do podstawowej u nas 22%. Ale rolnikom niby dano
    doplaty, 25% "tamtejszych" i zlikwidowano doplaty do paliwa. Teraz sledzac
    droge pieniadza w tej swerze rysuje sie ciekawy obraz. UE placi rolnikom
    doplaty pod warunkiem uprawiania pola czy czego tam jeszcze robiac zdjecia
    samolotem i weryfikujac na miejscu. Rolnik bierze te doplaty, zapieprza na
    polu by tych doplat nie stracic a jak sie cos popsuje to idzie do sklepu
    placac podstawowa stawke VAT co najmniej wyzsza o 15% niz poprzednio. Im
    bardziej przejety gospodarka chlop tym wiecej potrzebuje kupic placac de
    facto kwotowo wyzszy VAT. Ten trafia nigdzie indziej jak do budzetu panstwa
    jako podatek bezposredni i nawet gmina nic z tego nie ma. Mozna by sie
    pokusic o hipoteze, ze wiekszosc rolniczych doplat posrednio zbiera budzet
    panstwa. Oczywiscie bardziej zaradni moga sobie ten VAT odliczyc, bardziej
    zaradni...
    Tak mi sie nasunal brak wplywu VAT na koszty.
    Aha obory sa murowane zeby nie bylo ze offtopic.

    Pozdro.. TK