  • 1. Data: 2010-01-13 08:35:28
    Temat: Koszt kWh LPG i prądu
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Proszę poprawić:
    500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-13 08:38:11
    Temat: Re: Koszt kWh LPG i prądu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    > Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.

    Nie wiem jak 33 kg butle.
    Bo 11kg kosztuje 40-42zł

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-13 09:22:12
    Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl>

    On 2010-01-13 09:38, kris wrote:

    > Nie wiem jak 33 kg butle.
    > Bo 11kg kosztuje 40-42zł

    W butlach 11kg jest Propan-Butan, trochę tańszy niż sam propan.

    W/g strony www.gaspol.pl 1 litr (czyli w przybliżeniu 0,5kg) propanu
    kosztuje 2,70 - czyli butla 33 kg (66 litrów) wychodzi 180 zł.

  • 4. Data: 2010-01-13 09:46:25
    Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl>

    On 2010-01-13 09:35, Krzysztof L wrote:
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    > Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.
    >
    > Pozdrawiam

    A, i jeszcze jedno, 33 kg propanu to ok. 430kWh, a nie 500.

    Ze strony: http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.htm

    Wartości przeliczeniowe dla propanu

    1 l płynu = 0,254 m3 gazu

    * faza ciekła
    1 l = 0,52 kg
    1 kg = 1,92 l
    * faza gazowa
    1 Nm3 = 2 kg
    1 kg = 0,5 Nm3
    * wartość opałowa
    ok. 46 MJ/kg
    ok. 92 MJ/m3
    ok. 11000 kcal/kg
    ok. 22000 kcal/m3
    ok. 1 kg/h = 13 kW ok. 1 kW = 0,077 kg/h

  • 5. Data: 2010-01-13 09:52:04
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    jurek.ogorek wrote:

    > A, i jeszcze jedno, 33 kg propanu to ok. 430kWh, a nie 500.

    To i tak tanio.
    Jak łatwo przerobić gaz na prąd? :)
    Mam piec do wypału ceramiki o mocy około 25 kW.
    Jeden wypał to około 150 kWh - gdyby się dało to byłoby sporo oszczędniej.

    --
    pzdr filip

  • 6. Data: 2010-01-13 16:52:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof L napisal:
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    > Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.

    Przesadziles z wartoscia opalowa propanu:
    to bedzie ok. 330 kWh, a cene pradu to chyba
    na plaskiej taryfie wziales.

    W efekcie cena 1 kWh:
    - prad 0,60 zl/kWh (ale to wariant koszmarny),
    - LPG 0,36...0,42 zl/kWh

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-13 16:59:22
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 13 Sty, 09:35, "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote:
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    > Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.

    sa dyskusje czy prund czy gaz z sieci ze wskazaniem na II taryfe w
    prundzie - to jesli chodzi o ogrzewanie
    o butli mysla Ci co nie maja mediow kolo dzialki, inaczej to
    koszmarnie drogie grzanie

    inna sprawa zastosowania kuchenne lub jeszcze inne np ceramika jak
    piszesz

    z.

  • 8. Data: 2010-01-13 17:52:20
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 13.01.2010 09:35, Krzysztof L pisze:
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.
    > Koszt butli 33kg propanu (500kWh) to 120-140zł.

    Jeszcze dolicz, ze sprawnosc np. ogrzewania pradem to praktycznie 100%,
    a gazem niestety nie.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 9. Data: 2010-01-13 18:13:08
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Jacek Filipkiewicz pisze:

    > Jak łatwo przerobić gaz na prąd? :)

    A prosze bardzo, kupujesz starego poloneza z instalacja gazowa,
    wyjmujesz silnik i instalacje, organizujesz jakis generator pradu
    laczysz silnik z generatorem przez jakas przekladnie czy cos i masz prad
    z gazu:)

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 10. Data: 2010-01-13 18:56:11
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > A prosze bardzo, kupujesz starego poloneza z instalacja gazowa,
    > wyjmujesz silnik i instalacje, organizujesz jakis generator pradu laczysz
    > silnik z generatorem przez jakas przekladnie czy cos i masz prad z gazu:)

    Malo tego. Ja dobrze pokombinujesz to jeszcze
    mozna cieplo odzyskac w bardzo latwy sposob.

    Pozdrawiam:
    Zubaj