    From: mcs <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Tue, 03 Mar 2009 16:09:47 +0100

    Użytkownik Piotr Maksymowicz napisał:

    > No własnie o to chodzi. Robocizne wyliczyli mi na 40000 z wiezba i
    > pokryciem. czyli ok 30000 za stan surowy bez dachu. Aha nawet welna na strop
    > juz jest. Inni majacy firmy krzak lub male 1 osobowe chcieli 36-46k. Dlatego
    > ich oferta mi sie podoba. Co do materialow to jak policzylem 20000
    > powinienem zaoszczedzic. To co moglem sobie przeliczyle. Obmiar murow czy
    > fundamentow albo stropu roznił sie z tym co sam sobie zrobiłem o 1-2% :-)

    W moim kosztorysie wszystkie m2, m3, ceny za jednostkę materiału się
    zgadzały, ceny były nawet korzystniejsze niż z hurtowni.
    Ale dalsze liczenie było np.: takie - kosztorys:
    260 m2 ścian nośnych x 8,2 szt/m2 (24x49) x 8 zł/szt = 17056 + 8%
    kosztów zakupu
    ja:
    260 m2 ścian nośnych x 7 szt/m2 (24x59) x 9,6 zł/szt (ówczesna cena z
    hurt.) = 17472 - 15% zwrotu VAT

    > ... ale to juz nie sa wielkie
    > kwoty ....

    wiele razy ludzie tutaj pisali, że i 20% kosztów to paragony na kwoty
    do 100 PLN ;-)

    > Biorac pod uwage ze organizuja od koparki po dekarza to za taka cene moge
    > budowac.

    Niby prawda. Ale weźmy koparkę - zdjęcie humusu to nie wszystko. Potem
    zasypanie fundamentów, woda, kanalizacja czy szambo, równanie drogi,
    plantowanie terenu itp. - a Ty masz już kontakt. I zniżki ;-).
    Znajdziesz kogoś w pobliżu, to Ci przyjedzie na żądanie, nie doliczy
    dojazdu, a może będzie dysponował np.: wywrotką i zaopatrzy Ci budowę
    w materiały sypkie.

    > Oczywiscie kupujac co drozsze materialy na ktorych moge zaoszczedzic
    > po pare k.

    Często słyszę kupując materiał, dlaczego pytam o rabat np.: 5 gr na
    bloczku - przecież to jest nic w stosunku do wartości całej inwestycji.
    Ale w takim razie dlaczego hurtownik nie chce obniżyć ceny o te 5
    groszy na 1200 sztukach, jeżeli w miesiącu sprzedaje naście-dziesiąt
    tysięcy sztuk?
    Moim zdanie gdy można, trzeba liczyć każdy grosz, bo zdarzą się
    sytuacje, że będziesz wiedział, że przepłacasz kilkukrotnie, ale
    będziesz szczęśliwy, że wogóle możesz to coś kupić.

    Nie mam czasu aby caly czas byc na zawolanie fachofcuf ktorym
    > akurat zabraklo deski albo gwoździa.

    U mnie wyszło tak, że musiałem rozbić budowę na etapy. W zeszłym roku
    zrobiłem tylko fundament. Urlopu wziąłem kilka dni.
    Całe zaopatrzenie zrobiłem zza biurka, fakt, nie było tego wiele. Raz
    zmusili mnie do wyrwania się z pracy, żeby coś im pilnie kupić, co jak
    się okazało mogło spokojnie poczekać. Teraz już wiem, że budowa to nie
    piekarnia i nie apteka, czasami kwadrans akademicki może trwać i kilka
    godzin. A może i dni. Ale niekiedy jest i "gorąco" ;-)
    Aha, na razie buduje bez kredytu, więc czas mnie (aż tak bardzo) nie goni.
    Aha po raz drugi - telefon i notatnik Twoimi największymi
    przyjaciółmi. No może excel i acad jeszcze ;-)

    pozdrawiam

    mcs