    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 14:05:56 +0100

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 13:47:03 +0100, kris napisał(a):

    > zadowala i za tyle chce robić. Dlaczego w takim razie rezygnuje ze zlecenia
    > jesli klient chce materiały kupować sam. Po prostu miał
    > zaniżona(nieuczciwie) podana cene robocizny i tyle. Jestto takie cwaniactwo
    > wykonawców. (...)

    Widze, ze ciezko Cie przekonac. Do mnie Twoja argumentacja nie trafia, jest
    z założenia błędna że cwaniactwem jest chęć zarobku przez wykonawcę.
    Przyjmijmy, że na danej pracy chcę zarobić 1000 zł, materiały kosztują
    drugi tysiak, a gdybym to ja kupował materiały to mógłbym urwać 200 zł ze
    względu na rabaty jakie mam. Jeżeli podam Ci cenę 2000 zł za całość, to
    będzie źle, bo zarobię 200 zł więcej (1000 robocizna + 1000 materiał - 200
    rabat). Natomiast jeśli podam Ci 1000 zł za robociznę, to będzie bardzo
    dobrze, bo ja nie zarobie dodatkowych 200 zł? Końcowa cena w obu
    przypadkach jest przecież taka sama. Ty kupując materiały za 1000 zł nie
    dostaniesz 200 zł rabatu, prawdopodobnie w ogóle nie dostaniesz żadnego.
    Czy może wg Twojego sposobu myślenia powinienem Ci oddać te 200 zł?
    Naprawde nie rozumiem. Spróbuj jakoś inaczej mi to wyjaśnić.

    --
    best regards,
    scream