  • Data: 2012-05-07 06:13:50
    Temat: Re: Koszty eksplotacyjne kuchni indukcyjnej
    Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-04 20:17, s...@g...com pisze:

    > Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak
    naprawde to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Mniej ciepła tracisz na grzanie samej płyty i okolicy garnka, więc
    troszkę zaoszczędzisz w porównaniu ze zwykłą płytą.

    > Kolejna kwestia, wytrzymałość domowej sieci energetycznej.
    > Teoretycznie te 7 kW to jest bardzo rzadko używane ale 60% tej wartości to już
    bedzie norma. Sieć jest liczona pewnie na takie obciążnie ale Moja poprzednia
    kuchenka miała tylko 5 kW a następna będzie mieć 9 kW ???

    To zależy, do czego używasz tej kuchni. Jak gotujesz "pełnowymiarowy"
    obiad, to 3 pola w użyciu jest normą.

    > I ostatnia kwestia, tak z ciekawości
    > Wie ktoś jaki charakter (indukcyjny,pojemnościowy,rezystacyjny) ma ta kuchenka.
    > Kiedyś liznąłem troche elektrotechniki i nauczyciel nam tłumaczył że duże zakłady
    żeby obniżyć rachunki za energie właczają silniki po to tylko aby zmienić cos fi a
    więc rachunek za prąd.
    > Może jakiś mały silniczek :)
    Duże zakłady rozliczają się też z mocy biernej, a domy tylko z mocy
    czynnej, więc nie ma sensu tu cokolwiek kombinować.
    Kuchnia ma charakter rezystancyjny (albo prawie rezystancyjny).
    Wszystko, co przetwarza energię na ciepło ma charakter rezystancyjny,
    nawet silnik.
    A co do załączania dodatkowych urządzeń dla poprawy współczynnika mocy
    to załącza się np. baterie kondensatorów, ale też można załączać silniki
    synchroniczne, które w pewnych warunkach mają charakter pojemnościowy.
    Tylko, że takie silniki małe raczej nie są.

    Jacek