    From: "kowal" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszty palenia w kominku [trochę OT]
    Date: Wed, 26 May 2010 15:07:39 +0200

    > 21m^3 nie starczy na ogrzan ie domu 135m^2? Kogo nie spytam to spala 10 -
    > 15m^3 przez zime w wiekszych domach a Ty piszesz, ze 21 nie starczy?
    > Jestem lekko zaskoczony, to z to kupa drzewa i rabania.
    >
    > Pozdro.. TK
    Oprócz sezonu grzewczego jest jeszcze lato, a wtedy wodę grzeje dalej u mnie
    gaz a u kominkowców to co? palą dalej czy ogrzewają wodę prądem? czyli do
    tych 21 m3 coś trzeba dorzucić...
    Mój sąsiad z naprzeciwka na 150 m2 dom spala 30 m3 brzozy - bardzo to lubię
    bo od dwóch tygodni mieszkam obok tartaku. Ja siedzę przy grilu a u niego
    cięcie, noszenie do szklarni - tam suszy drewno, potem taczka do piwnicy,
    wnoszenie do salonu, wynoszenie popiołu, no nie sadomasochizmu nie popieram.
    Nawet moi rodzice 80 letni emeryci palą gazem bo stwierdzili że coś od życia
    się też im należy. A kominek to w sobotę romantycznie - rekreacyjnie jak
    ktoś tu napisał. Powiem krótko - po to zbudowałem dom aby mieć lepiej a nie
    gorzej niż w bloku.
    To tak jak ktoś kupi BMW 5 litrów benzynę na zakup było a na przeglądy i
    paliwo już nie :-)