  • Data: 2010-05-27 08:34:52
    Temat: Re: Koszty palenia w kominku [trochę OT]
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Brykiet jest pod wieloma względami lepszy niż węgiel.

    > Palenie w kominku z definicji jest rekreacyjne.

    Witam
    jakieś macie dziwne przeliczniki.
    Ja pale gazem i kominkiem. W tym roku za gaz od pażdziernika do marca
    zapłaciłem ok. 1500 zł i poszło mi 6 m3 drzewa.
    Dom ok. 190 m.kw.
    Znajomy pali tylko w komintu i poszło mu w okresie analogicznym 18 m3.
    Myślę, że wszystko zalezy od technologii gazowe (jaki piec, jaka instalacja)
    i od technologii kominkowej (jaki kominek, jaka instalacja),
    zalezy też w dużej mierze od paliwa.
    Mi się udało kupić suche, twarde drewno, jedna kłoda ok. 60 x 30 x 25 cm
    potrafi się palić 8 godzin, ogrzewając kominek do b. wysokiej temp.
    Trafia się drewno gdzie pali się jak zapałki, i nie myślę tu o sośnie.
    pozdr.
    gr