    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Sun, 27 Dec 2009 19:05:46 +0100

    > Utrzymanie mieszkania wynosi nas poniżej 400zł miesięcznie (łącznie z
    > ogrzewaniem i wodą) + opłata za prąd.

    Z czynszem ? Czy plus czynsz ?

    > Straszą mnie że nawet 2 razy w miesiącu będę musiał opróżniac szambo , a
    > wywóz szamba to nawet 200zł za jedno opróżnienie :(

    Kanalizacji ni ma ? Wybudowac wieksze szambo i/lub sprawdzic realny koszt
    wywozu w agencji komunalnej obslugujacej teren gdzie chcesz mieszkac ?
    Straszenie to wiesz...jest straszne ;)

    > Do tego ogrzewanie (ekogroszek). Ile w ciągu roku będe potrzebował tego
    > ekogroszku ?
    > Zakładamy że rodzina 4 osobowa , w pokojch 20 stopni.

    Projekt domu ? Standard ocieplenia ? Jakosc wykonania ? Duzo zmiennych.
    Mozesz potrzebowac 4 ton a mozesz 6 ;) Kominek bedzie ? Maly dom w dosc
    sporym okresie 'sezonu grzewczego' mozna fajnie ogrzewac takze kominkiem
    (bez duzych nakladow inwestycyjnych tzn bez plaszcza wodnego). Rejon obfity
    w tanie drewno ? Uwzglednij.

    > Ile za wywóz śmieci + wywóz popiołu z pieca.

    Zalezy od produkcji smieci oraz od lokalnych cen agencji komunalnej (ktore
    moga sie bardzo roznic).
    Dzialka = mozliwy kompostownik = mniej odpadu.
    Mozesz prasowac butelki plastikowe i kartony - zajmuja DUZO mniej miejsca.
    Odpowiednie urzadzenie kosztuje 50-100zl.
    Popiol z pieca - jesli nic nie "zutylizujesz" na wlasnej dzialce to
    utylizujesz po trochu w kuble na smieci ;) Ale tu nie znam tematu - sasiedzi
    maja wegiel prawie wszyscy i cos z tym popiolem robia choc napewno go nie
    wywożą tzn w zyciu nie widzialem.

    > Z jakimim kosztem miesięcznym muszę się liczyć ?

    Jeszcze nie mieszkam na swoim a tu gdzie mieszkam koszty sa wysokie bo czesc
    idzie jako obsluga dzialalnosci gospodarczej i nie do konca jest to wszystko
    porozbijane takze...rachunkiem rzedu 400zl-500zl miesiecnzie prad nie bede
    Cie straszyl. Moze reszta cos rzeklnie.

    > Nie urywam że posiadanie domu było moim marzeniem. Niestety nie należę do
    > osób zamożnych , więc nie chciałbym więcej płacić miesięcznie niż płace za
    > mieszkanie , bo jesli ma to mnie kosztować dużo więcej to chyba wolałbym
    > wydac tą kasę na coś innego ...

    Mieszkasz w bloku. Sam przyznasz ze dom to pewien luksus (i wiesz czemu).
    Luksus kosztuje.
    A z marzen nie rezygnuj ;)

    > Powiedziano mi że warto zamist szamba wybudować oczyszczalnie ekologiczną
    > , ale nie wiem czy jest to dużo droższe i czy wykonawca się na to zgodzi
    > :(

    Warto, nie warto - trzeba siasc i policzyc.

    Pozdrawiam

    Kane