  • Data: 2011-08-22 11:47:19
    Temat: Re: Krotnosc wymiany powietrza
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sie, 23:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To fakt. Ja patrze pod wzgledem uzytkowym, nie krytykuje awansem i jak juz
    > pisalem, poki mowa o komforcie to mozemy dyskutowac. Wiec, w domu tego lata
    > praktycznie nie mam cieplej jak 24C. W zeszlym roku bywalo wiecej i
    > przestawalo byc przyjemnie, ale tez nie mialem moskitier w oknach, ktore z
    > uwagi na komary praktycznie byly caly czas zamkniete. Te 24C to dla mnie
    > komfortowa temperatura i nic nie potrzebuje zmieniac. Na dzis nie widze
    > zadnej potrzeby zmieniania czego kolwiek. To co teraz mam calkowicie za
    > darmo i tylko pod tym katem to policzylem.

    Ja tez mam calkiem chlodno - na dworze teraz upal ze mozna umrzec a
    jak sie wejdzie do domu to jest swietnie :) Ale jakby zamiast 24stC
    (strzelam - nie mam pod reka termometru) bylo 22stC to by bylo jeszcze
    lepiej - i ja za te 2stC jestem w stanie pare groszy zaplacic ;) Inna
    sprawa ze w tym roku lato jest fatalne - wieczorami i w nocy jest
    chlodno (i zapewne ten chlodek najbardziej pomaga - reku wlacza bypass
    w nocy i caly chlodek chlodzi mi w nocy dom :)

    > Mysle, ze zaoszczedzi, ale zauwaz tez, ze ktos pisal o wylaczaniu latem WM
    > bez reku, bo wnetrze szybciej sie nagrzewalo. Snuje sobie na podstawie tych
    > danych wniosek, ze mam byc moze nieco gorzej, akceptowalnie gorzej bez
    > wydawania nawet zlotowki w instalacje i tym bardziej w obsluge tego.

    U mnie sie nie nagrzewa - wiele tez zalezy od typu domu - im mniej
    akumulacyjny tym sie szybciej bedzie w lato nagrzewal. Moj to raczej
    duzy betonowy i mocno ocieplony klocek :) I zauwazam tez ze rolety
    mimo, ze wewnetrzne (z prowadnicami wiec szczelnie dolegaja do okna)
    to zatrzymuja bardzo duzo ciepla - w salonie w wykuszu w duzym oknie
    gdzies do 15-16 zawsze mam zaciagniete. Jak tylko sie chociaz jedna
    odsunie to robi sie szybko coraz cieplej :) Rolety sa z jasnej tkaniny
    "len" wiec wpuszczaja mimo wszystko sporo swiatla (kwiatki sobie
    chwala i dobrze rosna) wiec ciemno nie jest :)

    Brednie kogucika o chlodnicy samochodowej skwituje milczeniem :)
    pozdr.

    --
    Adam