  • Data: 2011-08-21 21:55:57
    Temat: Re: Krotnosc wymiany powietrza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:a5a6e47f-7245-4631-8cdf-

    > Policz ile kosztuje w lato standardowa klimatyzacja o mocy 3kW,
    > porownaj do pompki pracujacej na pierwszym biegu z minimalnymi oporami
    > (bo 100mb szlaucha fi32 to zadne opory) i wyjdzie zysk :) Nikt nie
    > zmusza do stosowania GWC, to tylko dodatek ktory cos daje, cos tez
    > kosztuje. Daje wiecej niz kosztuje wiec jak dla mnie - oplaca sie. No
    > i pamietaj ze ta pompka nie chodzi 24/h, 365 dni w roku tylko wtedy
    > jak na zewnatrz jest powyzej ~23 st C i ponizej ~ 5stC.

    To fakt. Ja patrze pod wzgledem uzytkowym, nie krytykuje awansem i jak juz
    pisalem, poki mowa o komforcie to mozemy dyskutowac. Wiec, w domu tego lata
    praktycznie nie mam cieplej jak 24C. W zeszlym roku bywalo wiecej i
    przestawalo byc przyjemnie, ale tez nie mialem moskitier w oknach, ktore z
    uwagi na komary praktycznie byly caly czas zamkniete. Te 24C to dla mnie
    komfortowa temperatura i nic nie potrzebuje zmieniac. Na dzis nie widze
    zadnej potrzeby zmieniania czego kolwiek. To co teraz mam calkowicie za
    darmo i tylko pod tym katem to policzylem.

    > To pewnie
    > nawet nie polowa roku - moze 1/3 ? :) Ja jeszcze nie mam GWC i WM
    > chodzi, dziala. Ale wydam te 1,5k - glownie po to zeby miec troche
    > chlodniej w lipcu i sierpniu w domu - moj reku nie zamarza, nie ma w
    > sobie grzalek, wiec do poprawnego dzialania samej wentylacji nie
    > potrzebuje wogole GWC. Traktuje to jak tania klime na lato, a ze przy
    > okazji pomoze zaoszczedzic troche kWh w zime to tylko lepiej :)

    Mysle, ze zaoszczedzi, ale zauwaz tez, ze ktos pisal o wylaczaniu latem WM
    bez reku, bo wnetrze szybciej sie nagrzewalo. Snuje sobie na podstawie tych
    danych wniosek, ze mam byc moze nieco gorzej, akceptowalnie gorzej bez
    wydawania nawet zlotowki w instalacje i tym bardziej w obsluge tego.

    Pozdro.. TK