    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Date: Sat, 7 Dec 2013 09:13:56 +0100

    news:6a6ae87e-f20c-43c7-a62b-1fd18ae2247c@googlegrou
    ps.com...

> [...]
    > gdybac
    > co by bylo gdyby moj dom otoczyly niedzwiedzie polarne :) Nie wiem
    > gdzie
    > mieszkasz - ja w miescie i kabel do mnie od transformatora idzie w
    > ziemi.
    > Dalej tez slupow nie widac. Przez 4 lata jak tu mieszkam mielismy
    > jedna
    > awarie dwa lata temu w czasie najwiekszej zamieci i mrozow w zimie -
    > trwala
    > cale 2h, nawet nie zauwazylem bo w sklepie w tym czasie bylem ale mi

    Pisałem wcześniej o przypadku mojej znajomej, która była pozbawiona
    prądu prawie tydzień czasu. Ona także mieszka w mieście i do domu od
    transformatora zasilanie "idzie" kablem ziemnym. Problem polegał na tym,
    że przyszła wichura i połamała słupy średniego czy też wysokiego
    napięcia, których nie dało się wymienić w 2 godziny.
    Prądu były pozbawione 2 czy 3 dzielnice.
    To, że Ty nie widzisz słupów nie oznacza, że one nie istnieją i że żadna
    wichura nie może wyrządzić szkody.
    Ja natomiast mieszkałem w mieście, ale się przeprowadziłem na obrzeże.
    Mieszkam obecnie na wsi ok. 1,5km od granicy miasta. Niestety tu jest
    jeszcze stara instalacja napowietrzna niskiego napięcia tzn. do każdego
    domu zasilanie jest prowadzone od słupów.

    > Takze mysle, ze kompletnie nie biore pod uwage takiej mozliwosci.

    > A jezeli jakims cudem rzeczywiscie tak by sie zdarzylo to kupuje za
    > 600 pln
    > w najblizszym markecie (1km) generator do zasilenia dwoch pompeczek CO
    > od wymiennika z kominka z plaszczem i po prostu sobie w nim rozpalam
    > ogien, ktory ladnie grzeje mi podlogowka caly dom :) A poniewaz dom
    > jest
    > bardzo cieply - mialbym na kupienie i przygotowanie tego sporo czasu
    > (2-3
    > doby).

    Wtedy, kiedy była ta wichura, która pozbawiła znajomą prądu na prawie
    tydzień czasu, ludzie wykupili agregaty we wszystkich marketach w
    mieście. Miałem okazję być świadkiem jak w Castoramie stała grupa ludzi
    jak za czasów PRL oczekując na kolejną dostawę agregatów. Jak zobaczyli
    obsługę, która paleciakiem wiezie agregaty to rzucili się i zaczęli z
    tego paleciaka zabierać agregaty. Na moich oczach dwóch gości się pobiło
    o agregat.

    > Nie widze jednak sensu sie do tego przygotowywac - z duzym
    > prawdopodobienstwem
    > taka sytuacja nie wystapi nigdy. Na moim terenie dziala Tauron ktorego
    > sluzby
    > sa doskonale przygotowane do awarii i usuwaja je w mig :)

    U mnie także działa Tauron i co z tego?
    Nie mają fun duszy aby wymienić lokalną sieć niskiego napięcia
    zasilającą domy w mojej miejscowości.
    Pisałem wcześniej, że walczę obecnie o to, żeby coś z tym zrobili, bo
    niektóre słupy betonowe po prostu się rozsypały i stoją jeszcze tylko
    dzięki prętom zbrojeniowym.
    Tauron bez najmniejszych problemów zawiera umowy z kolejnymi firmami, w
    których pracują maszyny, powodujące rytmiczne spadki napięć. Czasami to
    można dostać kurwicy jak przez cały dzień w rytm pracujacych maszym
    przygasa i rozjaśnia się światło. Bywają czasami spadki, które powodują
    zrestartowanie urządzeń. W moim przypadku najczęściej jest to lodówka z
    mikroprocesorowym sterownikiem, która po takim restarcie odgrywa
    melodyjkę oraz telewizory. Stąd każdy większy "przysiad" napięcia jest
    nam oznajmiany przez lodówkę. Żeby było śmieszniej, Tauron do każdej
    faktury dolicza sobie dodatkową opłatę za wysoką jakość energii. Nazywa
    się to "opłata jakościowa". Noż kur.... scyzoryk sam się w kieszeni
    otwiera. Nie są to duże pieniądze, bo tak jak w moim przypadku za 2
    liczniki jest to ok. 8-10zł miesięcznie, ale sam fakt pobierania takich
    opłat, gdzie jakość tej energii jest tak fatalna po prostu wkur....