    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ksiązka o budowaniu domu
    Date: Wed, 12 Jan 2011 06:47:46 +0100

    > ale wybudują ci nie wiadomo co. A kierownik kierownikowi nierówny - nie
    > wiadomo na czym sie zna. Jak projektowałem domek to konsultowałem temat z
    > jednym konstruktorem, niby fachura i na swoim sie zna, który zjechał mnie

    Prawda. Nierówny. Mój jak przyjechał na odbór zbrojenia stropu to nie
    zorientował się że pręty zbrojenia dodatkowego powinny być w dolnej częsci
    stropu (w strefie rozciąganej) a "ekipa" kilka godzin wcześniej położyła je
    na górze (strop filigran). Czyli masakra, człowiek który ma się znac nie zna
    się.
    Dobrze że sam pilnowałem, i byłem w kontakcie z konstruktorem który
    przyjechał na budowe i wyjasnił mi co i gdzie jest ważne.
    Jak ktoś nie za bardzo się czuje na siłach to moim zdaniem powinien mieć
    dobrego kierownika albo inspektora.
    Nie wiem jak takiego znaleźć, ale wiem na pewno ze jest masa szmaciarzy
    którym sie nie chce, nie znają sie itd.
    Budowa ma to do siebie że zwykle umawiamy się z więcej niż jedna ekipą, mamy
    jakies terminy często umowy i wygonienie ekipy z budowy moze nam sporo
    namieszać, ale jak partolą to trzeba im podziękować. Warto 3 razy sprawdzic
    ekipę przed wyborem a i kontrola też byc powinna na bieżąco, a zwłaszcza
    wszelkie betonowania jak zamawiasz beton to tez 3 razy sprawdzasz szalunki,
    zbrojenia, wymiary itd.

    K.S.