    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kto ma zrobić drogę?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 15:34:40 +0200

    W dniu 2011-03-28 13:48, Maciej S. pisze:

    > A powinna - w końcu w polsce chyba jest jakaś ciągłość władzy i
    > administracji?

    Nie jest to takie proste
    Gmina robiąc plan zagospodarowania bądź wydając warunki zabudowy musi
    określić drogi dojazdowe itp.
    Ale po pierwsze gmina np. biorąc pod uwagę, że nie ma i nie będzie miała
    kasy na drogę nie da zgody na budowanie tam czegokolwiek (Choć inna
    ustawa mówi, że gmina nie może odmówić o ile zostały spełnione jakieś
    tam warunki). Może uzależnić przyszło inwestycję od jakiś prac (umowa
    offsetowa) np - my Ci dajemy zgodę, a ty budujesz drogę. Może ustalić
    opłatę adiacencką, z tym że ta opłata będzie dotyczyć wszystkich działek
    przy drodze, a nie tylko twojej. I co na to twoi sąsiedzi?

    Gmina to mały Twór każdy zainteresowany może porozmawiać z bezpośrednią
    władzą (jaka tam u ciebie jest nie wiem).

    Możesz oczywiście walczyć o swoje pisać, dzwonić i dostaniesz odpowiedź
    - jak ja dostałem - drogę zrobimy jak będą środki. Problem w tym, że
    tobie się spieszy ale uwierz w tej walce jesteś przegrany bądź jesteś
    skazany na długie czekanie, waści, kłótnie, nerwy, bądź na wydatek,
    który sam poniesiesz. A z gminą, sąsiadami, ludźmi lepiej żyć w zgodzie
    niż się kłócić.

    I tak teoretycznie masz rację - wgrasz w sądzie, dostaniesz
    potwierdzenie, że droga będzie zrobiona - ale kiedy...

    [ciach]

    > ????? Koszt całej drogi (asfaltowej) to 1,5 mln złotych, a koszt
    > utwardzenia odcinka do mojej działki to jeakieś 60 tys.

    Za 60 tys. to jakieś 400m2 kostki z ułożeniem - to za to jakieś 120m
    drogi szerokiej na 3m można zrobić.

    Faktycznie niewiele sobie życzysz.

    Pewien wójt, wziął sołtysów ze wszystkich wsi i przejechali całą gminę
    pooglądali drogi i wspólnie stwierdzili, które drogi należy robić w
    pierwszej kolejności - jak myślisz na którym miejscu znalazła by się
    twoja droga.

    Jak już tu parę osób pisało załatw gruz podejdź do gminy i pogadaj ty
    dajesz gruz a oni może załatwią jakąś koparę, która to rozprowadzi.

    Twoja irytacja na nic się zda, przeszedłem podobną drogę jak ty.

    Już teraz zacznij rozmowy o odśnieżaniu.

    Ariusz