eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto przerabiał kotłownię (z kotła groszkowego na gaz) › Re: Kto przerabiał kotłownię (z kotła groszkowego na gaz)
  • Data: 2011-11-28 15:43:19
    Temat: Re: Kto przerabiał kotłownię (z kotła groszkowego na gaz)
    Od: "Amir" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mniej więcej jak to zrobić, to wiem. Nie badałem tylko cen kotłów
    gazowych,
    > komina z kwasówki, kosztów przyłącza, itp. Chodzi mi o szacunkową
    > informację, wskazującą, że kosztuje to bliżej np. 10kzł, czy np. 20kzł. Bo
    > jak to drugie, to już chyba wolę PC. Miejsce na kolektor poziomy jakoś
    > wygospodaruję.
    > Kocioł węglowy raczej zostawię, bo jest tak ciężki że pewnie już nigdy go
    > nie wyniosę z piwnicy. Niestety w przypadku gazu kanał kominowy z
    > węglowego musiałbym wykorzystać do wstawienia rury spalinowej do kotła
> [...]

    PC to koszt 20k same odwierty do tego pompa ok 13k + dodatkowe koszt
    będzie na pewno drożej samo podłaczenie, co do eksploatacji to wszsytko
    zalezy
    od tego jak masz wykonane ocieplenie i jakiej grubości styr i wełna i wiele
    innych mostków termicznych, czy masz reku itp, Adam, który opisuje swoją PC
    ma to przemyślane i moze faktycznie zmieści sie w 3k za sezon:)
    i obowiązkowo 100 podłogówki musisz miec wszędzie.
    z gazem moim zdaniem w 20k spokojnie się zmieścisz z PC może być problem,
    chyba ze masz dużą działkę i swoją koparkę. I warunek dobrze docieplony dom,
    bo jak zacznie ci PC chodzic na maxa w dziennej taryfie to koszty mogą być
    znacznie większe niz w przypadku gazu