  • 1. Data: 2011-11-28 12:49:49
    Temat: Kto przerabiał kotłownię (z kotła groszkowego na gaz)
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    Mam kotłownię z kotłem na groszek w układzie otwartym, dalej wymiennik i
    układ zamknięty (podłowgówka + grzeniki z głowicami).

    Gazownia doprowadziła gaz (jakieś 30m od mojej działki). Szkoda, że dopiero
    teraz, a nie dwa lata temu kiedy słałem do nich pisma na które odpowiadali
    odmownie.

    Zastanawiam się nad zmianą medium grzewczego.
    Adam pisze, że jego PC kosztowała ok. 20kzł.
    Czy ktoś przerabiał może kotłownię z kotłem groszkowym na gazową? Ciekawy
    jestem jakie są szacunkowe koszty (w tym opłaty związane z doprowadzeniem
    samego gazu do kotłowni).

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6665
    (20111128) __________

  • 2. Data: 2011-11-28 13:06:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > Czy ktoś przerabiał może kotłownię z kotłem groszkowym na gazową? Ciekawy
    > jestem jakie są szacunkowe koszty (w tym opłaty związane z doprowadzeniem
    > samego gazu do kotłowni).

    Masz mniej więcej taki sam układ jak ja i... gdybym miał w perspektywie
    taką przeróbkę, to byłaby ona raczej banalna :-) Wpinasz kocioł
    równolegle do wymiennika po stronie instalacji grzewczej i tyle.
    Pozostałaby jeszcze kwestia cwu, ale to już chyba zależałoby od kotła.
    Sama przeróbka na max kilka godzin pracy dla hydraulika, zatem do 2 stów
    za robotę plus kilka kształtek i rurek. No i oczywiście kocioł :-).
    Kotła węglowego bym nie wywalał... mimo wszystko.

    Co do ceny samego przyłącza gazowego, to już nie wiem...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-11-28 14:43:40
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kotła węglowego bym nie wywalał... mimo wszystko.
    >
    > Co do ceny samego przyłącza gazowego, to już nie wiem...

    Mniej więcej jak to zrobić, to wiem. Nie badałem tylko cen kotłów gazowych,
    komina z kwasówki, kosztów przyłącza, itp. Chodzi mi o szacunkową
    informację, wskazującą, że kosztuje to bliżej np. 10kzł, czy np. 20kzł. Bo
    jak to drugie, to już chyba wolę PC. Miejsce na kolektor poziomy jakoś
    wygospodaruję.
    Kocioł węglowy raczej zostawię, bo jest tak ciężki że pewnie już nigdy go
    nie wyniosę z piwnicy. Niestety w przypadku gazu kanał kominowy z węglowego
    musiałbym wykorzystać do wstawienia rury spalinowej do kotła gazowego
    (chyba, że da się zrobić komin poziomy przez ścianę - w jakiejś reklamówce
    widziałem taki patent).
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Co do CWU, to mam zasobnik z dwoma wężownicami. Pomyślałem sobie, że
    drugą wolną wężownicę mógłbym wpiąć do kotła gazowego (jeśli tak się da).

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6666
    (20111128) __________

  • 4. Data: 2011-11-28 15:43:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > drugą wolną wężownicę mógłbym wpiąć do kotła gazowego (jeśli tak się da).

    PC to koszt 20k same odwierty do tego pompa ok 13k + dodatkowe koszt
    będzie na pewno drożej samo podłaczenie, co do eksploatacji to wszsytko
    zalezy
    od tego jak masz wykonane ocieplenie i jakiej grubości styr i wełna i wiele
    innych mostków termicznych, czy masz reku itp, Adam, który opisuje swoją PC
    ma to przemyślane i moze faktycznie zmieści sie w 3k za sezon:)
    i obowiązkowo 100 podłogówki musisz miec wszędzie.
    z gazem moim zdaniem w 20k spokojnie się zmieścisz z PC może być problem,
    chyba ze masz dużą działkę i swoją koparkę. I warunek dobrze docieplony dom,
    bo jak zacznie ci PC chodzic na maxa w dziennej taryfie to koszty mogą być
    znacznie większe niz w przypadku gazu

  • 5. Data: 2011-11-29 00:12:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lis, 16:43, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > PC to koszt 20k same odwierty do tego pompa ok 13k + dodatkowe koszt

    Napisal ze ma miejsce na kolektor poziomy wiec dolne zrodlo zrobi za
    polowe tej kwoty, tj. 10k pln (pisze juz cene dla klienta ktorego nie
    interesuje nic poza wskazaniem gdzie ma isc rurka i ktoredy wchodzic
    do kotlowni ;) Do tego PC - no zalezy od mocy, 9kW to tak jak piszesz
    okolo 13,5k pln na dzis. No i do tego troche armatury trzeba kupic i
    poskladac do kupy. Wiele zalezy chocby od aktualnego ulozenia
    kotlowni, bojlera etc - ceny miedzi szaleja :-)

    [...]
    >  z gazem moim zdaniem w 20k spokojnie się zmieścisz z PC może być problem,

    Jezeli chce to zlecic 100% komus i palcem nie kiwnac - to na pewno w
    20k sie z PC nie zmiesci. Z gazem mozna tylko przypuszczac - przede
    wszystkim musi znac cene przylacza, moj kumpel z Rybnika mial gaz w
    granicy, a za przylaczenie gazownia chciala ponad 10k pln :-) Fakt, ze
    dom ma w glebi dzialki (ok 100mb od owej granicy ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-29 08:20:13
    Temat: Re: Kto przerabia? kot?owni? (z kot?a groszkowego na gaz)
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Zapytaj w urzędzie, czy nie mam jakiegoś dofinansowania.
    U nas dofinansowywali likwidację kotłów węglowych i przeróbkę na gaz
    albo ciepło z sieci pod hasłem zmniejszenia niskiej emisji.
    Sąsiad się załapał i chwali się, że kocioł ma za darmo.
    Jacek

  • 7. Data: 2011-11-29 08:49:32
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    U mnie było tak:
    przyłącze gazowe w działce - 2300
    haracz do gazowni - 1900
    kocioł kondensacyjny ze sterownikiem pogodowym - 4300
    instalator + jego rurki, naczynie wzbiorcze, itp - 1700
    zasobnik 140L - 650
    wkład kwasoodporny ok 5,5m - 1350

    suma wychodzi 12.200,- :(

  • 8. Data: 2011-11-29 08:57:43
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > Zastanawiam się nad zmianą medium grzewczego.

    Mnie tylko jeszcze jedno by odstraszyło od tego gazu... Czy 'oni' nie
    dopompowują tam powietrza...??? ;-)

    Czy ktoś ten gaz bada? Ale nie tak oficjalnie, tylko z tzw 'nienacka'
    :-))), kiedy panowie w gazowni nie wiedzą, że będzie badanie gazu i się
    tego nie spodziewają.

    Ktoś z rodziny ostatnio zdecydował się na kocioł węglowy z podajnikiem,
    bo... coś dziwnie dużo tego gazu szło i rachunki też podejrzanie wysokie.

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-11-29 09:32:43
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciepło z sieci pod hasłem zmniejszenia niskiej emisji.
    > Sąsiad się załapał i chwali się, że kocioł ma za darmo.

    A w jakim rejonie mieszkasz?
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6668
    (20111129) __________

  • 10. Data: 2011-11-29 10:13:14
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Ktoś z rodziny ostatnio zdecydował się na kocioł węglowy z podajnikiem,
    > bo... coś dziwnie dużo tego gazu szło i rachunki też podejrzanie wysokie.
    >
    > pozdr
    > Robert G.
    Mnie właśnie od węgla odstrasza to, że jest słabo powtarzalny (niby taki sam
    u tego samego sprzedawcy, a jakość bywa różna).