    Date: Thu, 06 Jan 2011 19:43:54 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kto uzywa LPG ?

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Odpowiednio wczesniej ustawiam tzw noc na programatorze np okolo 19-20
    > piec przechodzi w tryb "noc" dzieki temu okolo 22-23 w ktorych to
    > godzinach zamiera zycie w domu:) jest na tyle cieplo ze mycie nie napawa
    > wstretem:)) I podobnie rano - mieszkancy wstaja u mnie 6-7 rano wiec
    > piec zaczyna szaleć podnosząc temperature o godz 5-5.30.Fakt ze
    > chodzenie po nocy nie jest za przyjemne przy tych 16-17 stopniach , ale
    > za to sen jest zdrowy i komfortowy, przynajmniej dla mojej rodziny jest
    > to optymalne.Przy czym sypialnie mamy na poddaszu ktore szybciej sie
> [...]

    Elementarne - jak na noc napalisz to rano będzie jako - tako. Jak
    napalisz po południu i późnym wieczorem zaczniesz juz wychładzać budynek
    to rano będzie paskudnie. Niestety prosty, szufla ładowany piec węglowy
    ma prawie nijakie możliwości regulacji, programatorów zwykle nie posiada
    - musi utrzymać minimalna moc żeby nie zgasnąć. Automatyka tak naprawdę
    zaczyna się od pieców z automatycznie uzupełnianym złożem.

    --
    Darek