eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKtoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał... › Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła dawał...
    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ktoś tu pisał ostatnio że palił jesionem bo buk mu za dużo ciepła
    dawał...
    Date: Thu, 22 Dec 2011 12:43:36 +0100

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No tu jest sporo wiedzy o drewnie do kominka i wygląda na to że to grab
    >jest najbardziej kaloryczny a jesion i buk to to samo.

    Różnice w kaloryczności poszczególnych rodzajów drewna są niewielkie
    pomijalne wprost
    Dlatego do kotła nie kupuje dębu, buka itp bo koszt jest dużo wyższy. Pale
    sosna, świerkiem, modrzewiem. W zeszłym roku miałem kilkanaście m3
    kasztanowca- w sieci są opinie że to drewno na opał beznadziejne że dymi
    itp. Nie potwierdzam tych opinii, drewno kasztanowca pali się super daje
    dużo ciepła, trzeba tylko pamiętać żeby je połupać jak jest świeże/mokre bo
    jak wyschnie to porąbanie tego jest prawie niemozliwe;)

    >http://agroenergetyka.pl/?a=article&id=146

    >Widać też że nie ma sensu za bardzo rozdrabniać klocków drewna bo spada
    >wtedy znacznie wartość opałowa.
    A to prawda. Ja mam takie klocki żeby ledwo do kotła weszły, większość wcale
    nie rąbane bo drzwiczki do kotła sporych rozmiarów

    >Wczoraj kupiłem na próbę 1mp jesiona sezonowanego za 180zł z przywozem.
    >Sąsiadka dziwiła się że nie kupiłem od wskazanego przez nią "chłopa" buku
    >po 200zł.

    Do rekreacyjnego palenia w kominku cokolwiek byś nie kupił będzie
    dobre(iglaste może strzelać iskrami i brudzić szybę jedynie. Byle suche,
    najlepiej żeby te kilka miesięcy pod wiatą poleżało.
    Ja mam kominek otwarty i czasami w nim dla nastroju palę, dowolne drewno
    liściaste jest ok.
    Mam też trochę drewna jabłoni i olchy ale to służy mi do wędzarni
    przydomowej.

    -- Pozdrawiam

    Kris