  • Date: Mon, 24 Sep 2012 21:17:46 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe

    W dniu 24.09.2012 19:18, Irokez pisze:

    > moment, moment.. kupił lampki LED na 12V czy żarówki MR11 ?

    Na pewno nie *żarówki*.

    > Jak pierwsze to ok, ma być 12V, a właściwie to zasilacz powinien być

    A co napisał? "Lampki LED na 12V". Czy to był odpowiednik
    niskonapięciowych żarówek halogenowych, czy tylko coś co przypadkiem
    pasowało do takiej samej złączki (mając jakieś 7 lat w ten sposób
    załatwiłem choinkowe lampki na 12V - wtyczka pasowała do normalnego
    gniazdka 220V), czy też coś zupełnie innego - należy wyczytać z
    instrukcji. Skoro odrzucili gwarancję, to widocznie mieli wsparcie w
    instrukcji (np. niedawno kupiłem LEDową "taśmę", do której instrukcja
    bardzo wyraźnie mówi, że wymagają stabilizowanego napięcia 12V i pod
    żadnym pozorem nie wolno jej zasilać z instalacji "do halogenów").

    > prądowy, bo LED ma głeboko w dziupli napięcię, interesuje je
    > stabilizowany prąd.

    Zasadniczo zawsze daje się w szereg rezystorek, który de facto robi za
    stabilizację prądu przy stabilizowanym napięciu.

    > Jak kupił MR11 to czy to w środku będzie żarówka, czy świetlówka czy LED
    > ma w zasranym obowiązku dopasować się do zasilania jakie daje zwykły
    > transformator do lamp halogenowych MR11. Rozumiem, że może nie działać z

    A co było w instrukcji?

    > transformatorem elektronicznym, ale nie widzę jakiegokolwiek powodu aby
    > nie miało działać z jakimkolwiek transformatorem halogenowym w ramach
    > tolerancji napięć.

    RTFM!

    > Tzn widzę.. ale to nie mój problem, to maksymalna chinszczyzna w
    > najgorszym wykonaniu, najgorszej klasy tani złom za jak największe
    > pieniądze. Pincet diod równolegle na jednym oporniku.

    What You Pay Is What You Get ;)

    > Ledy sobie kupię, może za 5..10 lat. Nie ma aktualnie żadnych godnych
    > zakupu "LED'ów"
    > Tzn są godne.. ale za godne pieniądze. Zupełnie nieskolerowane z
    > pojęciem "będą oszczędności"

    Zależy, jak liczysz. Ja np. dzięki LEDowemu oświetleniu mam całkiem
    spory zapas energii w tanim UPSie na wypadek zaniku zasilania.

    Gdybym miał kupić zasilacz bezprzerwowy o wystarczającej mocy i
    odpowiadającej obecnemu pojemności na klasyczne halogeny, to zapłaciłbym
    dużo więcej, niż dałem za te cholernie drogie OSRAMowe halogeny.