  • Data: 2012-09-25 11:30:28
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.09.2012 11:13, 4CX250 pisze:

    > Rezystor nie stabilizuje prądu.

    Sam z siebie nie. Podobnie jak LED sama z siebie nie zaświeci. Piszę o
    jego roli w całym obwodzie.

    > Rezystor nie stabilizuje prądu.

    Zaciąłeś się, durniu?

    > Cieplej, coraz bliżej prawdy.
    > Rezystor nie stabilizuje prądu.

    Zadanie domowe: masz źródło zasilania o stabilnym napięciu. Chcesz
    zasilić nim LED. Dlaczego bez wstawienia w szereg rezystora nie należy
    tego robić, nawet jeśli początkowo przy ustalonym napięciu prąd jest
    idealnie taki jak trzeba, hmm?

    > Już ci napisałem że artykuł jest napisany pod kątem takich analfabetów
    > elektrotechniki jak ty.

    Na razie to ty masz problem ze zrozumieniem roli rezystora w tego typu
    obwodzie.