  • Data: 2017-01-10 16:14:43
    Temat: Re: LED z przyjemnym światłem
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 10 Jan 2017 08:33:18 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Jeżeli szukasz światła najbardziej zbliżonego do zwykłej żarówki to
    > szukaj lamp o temperaturze barwowej 2500-3000K (Kelvinów) i Ra jak
    > najbliższym liczby 100. Ra=80 to całkiem dobry parametr. Przy Ra=80
    > źródło może emitować światło o zabarwieniu sino-niebieskim, neutralnym
    > lub żółtym. To jakie będzie zabarwienie światła zależy w tym przypadku
    > tylko i wyłącznie od temperatury barwowej.

    Takie mam w domu. Kupiłem chyba w IKEA razem z lampą, albo w jakimś
    markecie. Opisane na pudełku Ra > 80, temp 3000 K. Dają taki sam sinawy
    odcień skóry jak tem, które oglądałem ostatnio w sklepie (tylko te ostatnie
    iały dekl. temp. barwową 2700K).

    Żarówki wolframowe nie są "zakazane". Można je w każdym sklepie kupić...
    jako warsztatowe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl