  • Data: 2009-04-05 08:56:54
    Temat: Re: Legionella i odkażanie CWU
    Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:49d7d724$0$29362$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Znasz choć jeden przypadek? Bo ja nie.

    Ze strony: http://www.mezar.com.pl/legionella/index.html:

    "8 lutego 2005 rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji
    Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdansku poinformowal, iz w czasie kontroli
    wody prowadzonej w okolo 30 hotelach na Pomorzu stwierdzono obecnośc
    bakterii Legionella pneumophila, wywolujących tzw. chorobe legionistów
    (legionelloze).
    Kontrole byly prowadzone po wystąpieniu objawów choroby legionistów u
    niemieckiego turysty, powracającego z Gdanska. W kilku hotelach ilości
    bakterii byly na tyle duze, ze podjeto decyzje o czyszczeniu i dezynfekcji
    sieci wodnej."

    > U brudasów i owszem może się trafić ale i w to watpię.

    Legionella, to dosyć powszechna bakteria. Wystarczy zapewnić jej
    wilgoć i przyjemne ciepełko, żeby sobie rosła zdrowo.

    > Gotujesz wodę w *jacuzzi* lub polewasz wrzątkiem prysznic?

    Jacuzzi nie mam, więc nie mam tego problemu, a ponieważ mieszkam
    w bloku i gorąca woda ma ponad 50 stopni, to nie muszę niczego
    dezynfekować.

    Pozdrawiam,
    Witek