    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Link do instalacji solarnej on-line.
    Date: Thu, 31 Mar 2011 22:30:13 +0000 (UTC)

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tu jest nieco wiecej prawdy obiektywnej:
    > http://www.hewalex.pl/public/pliki/uzysk%20energetyc
    zny%20tp.pdf
    > http://www.hewalex.pl/public/pliki/SPF%20C825%20TP-p
    l.pdf

    > Syf, kila i mogila. Rekuperacja szarej wody bedzie moim zdaniem bardzo
    > trudna. Higiena i osad dadza o sobie znac wczesniej czy pozniej. W kazdym
    > razie, nie wierze aby udalo sie tym jak kolwiek skutecznie ogrzewac
    > posadzke. Lepiej zostawic wode do wystygniecia w wannie niz bawic sie w
    > takie problematyczne cos.
    >
    > Pozdro.. TK

    Wiem że 30-32 stopnie to trochę za mało do ogrzewania podłogowego. Za
    eksperymentem przemawia maly kosz. Muszę zrobić nową wylewkę w lazience. To co
    mi szkodzi zatopić w niej kiladziesią metrów weżyka z PCV. Poniże stu zlotych
    bęzdie kosztował. Naleję do niego wody żeby sprawdzić czy dziury żadnej nie ma
    i żeby nie wypływal. Zaleję posadzką samopoziomującą. Jak się nie uda to nic
    się nie stanie. Obetnę wężyka, zakorkuję od strony wlotu i pal go licho. Na
    razie nie widzę powodu dla ktorego mialo by nie dzialąć. Zostawienie wody w
    wannie to marny pomysł. Niby ciepło odda bo nie ma innego wyjścia. Ale przy
    okazji dużą wilgotność zrobi. O żadne bakterie się ie boję. Do zbiornika
    bezdie wlewana gorąca woda z pralki. Ma w sobie jeszcze tyle detergentow że
    żadne życie biologiczne wedlug mnie nie ma szans. Woda z detergentami powinna
    rownież na bieżąco myć rurkę od środka. Ale nie wiem.okaże się w praniu. A
    moze zamiast tego zrobię malą pompę cieplą. I latem będę odzyskiwal cieplo i
    pakowal je w bojler a zimą zasilal normalny grzejnik. Na jakieś 50 stopni mogę
    w takim wypadku liczyć. To nie ma być glowne ogrzewanie lazienki. Ale jak inny
    grzejnik stwierdzi ze jest cieplo to się wylączy. Na razie to grzejnik
    elektryczny, taki najzwyklejszy tani chiński konwektor przykręcony do sciany.
    Pomimo że sporą cześć czasu pracuje w II taryfie jest drogi w eksploatacji.
    Dlatego pomysł z pieem na pelet. Mam w łazience wnękę metr na metr. W niej by
    się musial zmieścić zbiornik na wodę z wanny i piec. Kiedyś w tej wnęce stał
    śmieszny bojler na wegiel do grzania wody w wannie.