  • Data: 2011-03-31 21:35:58
    Temat: Re: Link do instalacji solarnej on-line.
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Ostatnio niestety spadly, za to wzrosla stopa bezrobocia.

    > Gdyby bylo jak piszesz to wegiel i prad kosztowalby w tysiacach zlotych a
    > nie w setkach. Dobrym przykladem jest paliwo, drozeje a my ciagle je
    > kupujemy. Podobnie jest z chlebem i ogolnie zywnoscia. Masz prosty wybor,
    > mozesz nie jesc albo jesc. To sie nazywa popyt sztywny lub nieelastyczny,
    > znaczy ze cena w prosty sposob nie determinuje jego wielkosci.

    > Trzymam kciuki i powatpiewam. Sadze, ze najpierw stopa bezrobocia powinna
    > spasc.

> [...]
    Nie tak szybko spadają zarobki. One systematycznie powoli rosną. Bo wszystko
    drożeje. Gdyby od kilkunastu lat zarobki nie rosły a rosly by tylko ceny to
    przeciętny kowalski jadł by co drugi dzień. To ze rosną tak wolno to problem
    wszystkich pracownikow najemnych na calym Świecie. Na cenach energii łapę
    trzyma państwo. Prąd węgiel benzyna to dobra ktore musisz kupic na warunkach
    jakie narzuca państwo. Ich cena nie wynika z kalkulacji a z tego żeby
    powiedzmy 95% odbiorców miało dostatecznie dużo pieniedzy zeby je kupić. Jak
    by prad kosztowal nie sto zlotych na miesiąc a tysiac to to by spzredawali 2%
    tego co teraz spzredają. Pomijam drobny szczegół że wiele osób by go zużylo i
    za niego nie zaplacilo. Mialeś przykląd ze swietlówkami. Wymiana żarowek na
    świetlówki przynioslą pewene oszczędności. Jak ktoś z żarowkami placil stowkę
    za prąd to po wymianie z 15 zlotych mniej. To podniesli cenę prądu żeby znowu
    placil stowkę. Cenami nośnikow tak jak stopami procentowymi można regulowac
    rynek. I jest w ten sposob regulowany. Zarobki powinny niedlugo wzrosnać a
    stopa bezrobocia niekoniecznie spaść. Niemcy otwierają sztucznie zamkniety
    rynek pracy. Wszystkie kraje ktore go otworzyly dla Polaków dobrze na tym
    wyszły. Według mnie Niemcy nie dopuścily Polakow bo polski rząd wyszedl z taką
    inicjatywą. Niemcy to narod starych ludzi. Mają bardzo rozbudowaną sferę
    socjalną. Żeby zaspokoić konstytucyjne prawa swoich obywateli ( socjal mają
    wpisany do konstytucji) potrzebują dużo pieniedzy. Mogą je wypracować tylko
    pracownicy spoza Niemiec. Jak by otworzyli od razu rynek pracy dla Polakow to
    wyjechalo by tam do pracy tak dużo ludzi ze rozlożylo by to polski rynek
    pracy. To Niemcy swoim tlumaczyli ze zamkniecie rynku pracy jest dla ich
    dobra. A nasi ze Niemcy to dranie i nie otworzyli. Według statystyk przeciętny
    Polak ma 21 znajomych ( nawet to mają policzone) Nie wiem ilu mam. Ale sposród
    nich cztery osoby wyjechaly z tego jedna wrocilą a dwie na 110% nie wrocą. Do
    Niemiec jest blizej i są glodni polskich pracownikow, podatkow i ubezpieczeń
    spolecznych jakie im pobiorą. Popatrz jak naszym rządzacym puszczają zwieracze
    na punkcie emerytur. Na jedną emeryturę skląda się dwóch pracujacych, do tego
    z budżetu doplacane jest dużo kasy. A system zdycha. W polsce pracuje i placi
    z tego tytulu zus i podatki ponad 15 milionow ludzi. Jak ubędzie z 2,5 miliona
    bo wyjadą do Niemiec to zrobi się tutaj tragiczna sytuacja z pracownikami.
    Wyjadą przede wszystkim fachowcy. Może się okazać ze w przyszlym roku swoje CV
    bedą przesylali pracodacy pracownikom. Jeśli bym mial rację to ci co nie
    wyjadą silą rzeczy będą lepiej zarabiali. Oczywiście mogę się mylić. Czas
    pokaże. Dlatego napisalęm o tej konkretnej instalacji bo byla najlepiej
    udokumentowana. Była podana powierzchnia. Z tego dalo się odtworzyć cenę.
    Podany byl czas pracy - rok. I była ilośc energii jaką wyprodukowała w tym
    czasie. Bez gdybania czarowania, czarno na bialym jest napisane. Mniejsza o
    połowę instalacja to mniejszy koszt, ale proporcje pozostaną takie same. W
    dalszym ciągu bęzdie to nie oplącalne. Tego typu instalacja musi być w takiej
    cenie zeby kilowatogodzina z niej wychodzilą w tej chwili na poziomie 10
    groszy. Nie da się z dostępnych na ryku elementow złożyc takiej instalacji.