  • 1. Data: 2011-03-28 18:26:50
    Temat: Link do instalacji solarnej on-line.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    TK

  • 2. Data: 2011-03-28 18:27:35
    Temat: Re: Link do instalacji solarnej on-line.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:imqjtb$uir$1@news.onet.pl...

    shit...

    http://www.sonergo.com.pl/strony/pomiary2.php

    TK

  • 3. Data: 2011-03-29 00:08:05
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > news:imqjtb$uir$1@news.onet.pl...
    >
    > shit...
    >
    > http://www.sonergo.com.pl/strony/pomiary2.php
    >
    > TK

    Wczoraj, licząc optymistycznie, zestaw wyprodukował cirka jebałt 3kWh. To
    rownowartość 80 groszy za prąd w taryfie nocnej albo 30 deko węgla - jakieś 20
    groszy. Dzienny koszt wynikający z samego faktu posiadania solarów to w
    podanym przez Ciebie przyklądzie ( zakladając dziesięcio letni czas życia
    zestawu i jego beznakladowe użytkowanie w tym czasie) 3,20. Policz proszę ile
    wody można podgrzać za 600 złotych prądem w taryfie nocnej a ile węglem.

  • 4. Data: 2011-03-29 00:09:09
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wody można podgrzać za 600 złotych prądem w taryfie nocnej a ile węglem.

    Podgrzać o 35 stopni.

  • 5. Data: 2011-03-29 00:42:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Mar, 02:08, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wody można podgrzać za 600 złotych prądem w taryfie nocnej a ile węglem.

    Co to jest te 600zl?

  • 6. Data: 2011-03-29 05:55:07
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

    > Wh. To
    > a - jakie=B6 20
    > =BFycia
    > z=EA ile
    > w=EAglem. =A0
    > >
    > Co to jest te 600zl?
    na razie to tajemnica, ale ma związek z tematem.

  • 7. Data: 2011-03-29 17:39:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wczoraj, licząc optymistycznie, zestaw wyprodukował cirka jebałt 3kWh.

    Nie sprawdzam tego co liczyles. Dzis wyprodukowal ponad 11kWh

> [...]
    > podanym przez Ciebie przyklądzie ( zakladając dziesięcio letni czas życia
    > zestawu i jego beznakladowe użytkowanie w tym czasie)

    Dziesiec lat to ma gwarancji.

    > 3,20. Policz proszę ile
    > wody można podgrzać za 600 złotych prądem w taryfie nocnej a ile węglem.

    Robisz jakies dziwne zalozenia a pozniej sugerujesz zebym cos udowodnil.
    Ja nie mam drugiej taryfy, a slonce nie swieci kazdego dnia tak samo.
    Sprawdz wczorajsza pogode dla Bydgoszczy.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-03-29 20:17:17
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ja nie mam drugiej taryfy, a slonce nie swieci kazdego dnia tak samo.
    > Sprawdz wczorajsza pogode dla Bydgoszczy.

    Co tu gdybać jak jest wszystko czarno na bialym. Gwarancja na zbiornik 5 lat,
    napisane na tej stronie http://www.sonergo.com.pl/strony/zbiorniki.php. Sam
    dawaleś linka to możesz mieć pretensję tylko do siebie. Cały osprzęt według
    indywidualnych kart gwarancyjnych czyli dwa lata ( mój komentarz). To gdzie te
    10 lat gwarancji
    i na co. Na szybę jak się nie potłucze? Czyli już minąłeś się z prawdą,
    delikatnie mówiąc. Inna strona z linku. Pochwaly. To fajne jak firmę chwalą.
    Gratulacje. Są tam i inne informacje. Trzecia pozycja na stronie
    http://www.sonergo.com.pl/strony/rekomendacje.php. Jest tam wszystko. Zestaw
    12,5 m2 za 21 500 netto czyli kosztuje 26 500. Zestaw ten wyprodukował w
    pzreciągu roku 7850 kWh. Przyznasz że do tej pory nie jestem tendencyjny, nic
    ze swojej strony, z wyjątkiem podania gwarancji na osprzęt, nie dodalem.
    Opieram sie tylko na rzetelnych informacjach ze strony jaką podaleś. Nic nie
    sugeruję, nie wyśmiewam. Na razie liczę. Założmy dziesiącio letni okres
    zywotności. Powinieneś być zadowolony. Bog widzi moą krzywdę bo zbiornik tyle
    nie wytrzyma. Nie swoje liczę to mogę sobie pozolić na rozrzutność. Koszt
    podgrzania prądem w II taryfie to jakieś 7850 x 0,3 = 2355. To ze nie masz II
    taryfy nie wynika ż tego że masz zakaz jej posiadania. Daleś argument nie do
    zaakceptowania. Jak tylko będziesz chcial ją mieć to zaloża inny licznik i
    masz od ręki. Na stronie jest informacja że zbiornik jest dogrzewany peletem.
    Koszt uzyskania 7850 kWh z peletu to jakieś 7850 x 0,21 = 1650. Przy węglu
    trochę więcej niż polowa tego co pelet. Niech będzie 1000 zlotych. Roczny
    koszt wynikający z faktu posiadania zestawu z laurki to 26500/10 = 2650 zł.
    Pompki i osprzęt niech zużyją prądu za 350 zlotych. Wychodzą rowne 3000.
    Kilowatogodzina w takim przypadku kosztuje użytkownika 3000/7850= 0,4 zl. To
    więcej niż prąd w II taryfie, dwa razy wiecej niż kilowatogodzina z peletu,
    ponad trzy razy więcej niż kilowatogodzina z węgla. Odsetki (5%) od 26500 to
    1300 zlotych rocznie. Przy grzaniu węglem zostanie rocznie parę groszy. Do
    prądu w II taryfie tzreba dolożyc tysiaczka rocznie. Przy pelecie praktycznie
    tyle samo. Gdzie widzisz zysk? Ja go nie widzę. Czepić się do niczego nie
    mozesz. Wszystkie dane ze strony jaką sam podaleś. Obliczenia zrobione na
    żywym przykladzie od klienta. To bardzo dobry przyklad. Nie ma w nim gadek ze
    dzisiaj to trzy a jutro jedenaście kilowtogodzin. Tak przy okazji. Gdzie jest
    zainstalowany zestaw z ktorego robione są wykresy. Taki wykres lątwo się
    interpretuje i nie zostawia cienia wątpliwości że coś jest liczone
    tendencyjnie. Chcialbym go zinterpretować i przedstawić wnioski, dlatego pytam.

  • 9. Data: 2011-03-29 20:51:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > tyle samo. Gdzie widzisz zysk? Ja go nie widzę. Czepić się do niczego nie

    raz sie moge z kogutkiem zgodzić :-) Przy tych cenach instalacji o kant dupy rozbić
    tą "oszczędność". Czekamy az stanieje.
    Tylko kogutek, daj se spokój z cenami węgla - nalezałoby raczej porównywac z gazem i
    prądem.

    b.

  • 10. Data: 2011-03-29 21:11:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > rozbić tą "oszczędność". Czekamy az stanieje.
    > Tylko kogutek, daj se spokój z cenami węgla - nalezałoby raczej porównywac z

    Idąc tym tropem, położyłbym w domu przewody aluminiowe. Zobaczywszy ceny
    przewodów miedzianych w hurtowni elektrycznej o mało nie umarłem. No ale pan był
    łaskaw dać siedemdziesiąt parę procent rabatu.
    Kto przy zdrowych zmysłach kupi do domu urządzenie do grzania wody za ponad 20
    tys. zł?

    --
    Bartek