  • Data: 2011-12-20 21:30:28
    Temat: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-12-2011 o 14:07:24 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

> [...]
    d10g2000vbk.googlegroups.com...

    > Nigdzie nie napisałem, że to to samo, ale że budowa i skład wydaje się
    > być taki sam.
    Ale nie jest, w bloczkach silikatowych spoiwem jest wapno a tak
    dokładnie to węglan wapnia który sie tworzy po reakcji wodorotlenku wapnia
    dwutlenkiem węgla z powietrza. Tylko że pod wpływem wyższej temp węglan się
    rozkłada i dlatego bloczek się rozpada.
    Płyta silca jest zrobiona z piasku który jest topiony i napowietrzany
    podobnie
    jak styropian za pomocą jakiś dodatków chemicznych, tworzy się pianka
    coś podobnego do naturalnego pumeksu który wytworzył wulkan.
    A że nie ma spoiwa to i ten pumeks jest znacznie odporniejszy na temp
    i ma lepsze własności cieplne dlatego że ma porowatą strukturę.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pumeks

    --
    Pozdr
    JanuszK