  • 1. Data: 2011-12-18 20:30:13
    Temat: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Poszukuje stron z instrukcja zabudowy kominka z GK bez plaszcza.
    Nie mam pojecia jak przymocowac welne do sciany i pozniej do plyt GK.
    Jak zaizolowac od spodu komore dekompresyjna welna?
    Cost tam pisza o klejach, tylko czy to z czasem sie nie rozwarstwi i nie
    padnie na wklad?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-12-18 21:10:41
    Temat: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > Jak zaizolowac od spodu komore dekompresyjna welna?
    > Cost tam pisza o klejach, tylko czy to z czasem sie nie rozwarstwi i nie

    Maniek, to jest proste jak budowa cepa, zwłaszcza jeśli masz wełnę 3cm a
    szerokość kapy nie przekracza 1m.
    Najpierw oczywiście robisz konstrukcję z profili. Następnie układasz płyty wełny
    na podłodze, izolujesz doprowadzenie powietrza do komory spalania. Następnie
    docinasz i ustawiasz płyty pionowo, opierając je o profile. Zacznij od płyty za
    wkładem. Narożniki sklejasz taśmą alu. Pierwsza warstwa stoi, wbrew pozorom
    wełny nie trzeba mocować. Robisz kolejną warstwę, sklejasz narożniki i krawędzie
    płyt taśmą.
    Tam gdzie zaczyna sie komora dekompresyjna, przykręcasz 2 profile u30 po lewej i
    prawej stronie kapy (kręcisz przez wełnę do profili). Wsuwasz w profile dociętą
    płytę wełny, srebrnym do dołu. Drugą taką płytę kładziesz na wierzch srebrnym do
    góry.
    Wycinasz otwory.
    W warstwie profili upychasz wełnę 50mm (w sumie będzie 80mm). Kręcisz płyty,
    szpachlujesz, gładziujesz i szlifujesz.
    Powodzenia :)

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-12-18 21:17:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > warstwa stoi, wbrew pozorom wełny nie trzeba mocować. Robisz kolejną
    > warstwę, sklejasz narożniki i krawędzie płyt taśmą.

    Czyli welna miedzy profilami, czy przed samymi profilami wewnatrz zabudowy?
    A co z samymi profilami na rogach? Nie beda izolowane?

> [...]
    > lewej i prawej stronie kapy (kręcisz przez wełnę do profili). Wsuwasz w
    > profile dociętą płytę wełny, srebrnym do dołu. Drugą taką płytę kładziesz

    Nie ugnie sie to z czasem?

    > Wycinasz otwory.
    > W warstwie profili upychasz wełnę 50mm (w sumie będzie 80mm).

    No dzieki.
    Nie bardzo wiem skad 50mm miedzy profilami jak profile maja 30mm. Ma to byc
    na scisk za pierwsza warstwa welny tej z folia alu?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-12-19 07:51:01
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 21:30, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Jak zaizolowac od spodu komore dekompresyjna welna?
    > Cost tam pisza o klejach, tylko czy to z czasem sie nie rozwarstwi i nie

    Ja robiłem tak

    https://picasaweb.google.com/100562558186207763109/K
    ominek?authkey=Gv1sRgCPuLtOnIiMa9NQ

  • 5. Data: 2011-12-19 08:29:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > Jak zaizolowac od spodu komore dekompresyjna welna?
    > Cost tam pisza o klejach, tylko czy to z czasem sie nie rozwarstwi i nie

    Maniek.
    Ja świadomie zrezygnowałem z wełny i zrobiłem z płyt silca. Owszem drogie
    są. W merkury markecie rozmiar 3cm x 62,5cm x 100cm kosztuje 69zł za sztukę.
    Za każdym razem, co bym nie robił w domu sam, wychodzę z założenia że skoro
    robię sam i oszczędzam na robociźnie to robię to z materiałów wyższej klasy.
    Na mój kominek zużyłem 8 płyt i trzy opakowania kleju który kosztuje 32zł
    szt.
    Tniesz to zwykłą piłą do drewna, do wyrównywania używam struga do płyt GK.
    Na plecy (ścianę za kominkiem) naklejałem te płyty za pomocą kleju
    wysokoelastycznego do płytek ceramicznych. Płyty wcześniej lekko spryskałem
    z lekkaimpregnatem do ścian za pomoca spryskiwacza aby mniej piły wodę z
    kleju. Z tym że tuż przed nakładaniem kleju i tak spryskiwałem wodą zarówno
    ścianę jak i plyty.
    Smarowałem ścianę na gładko a płyty na wężyk tak jak płytki. Reszta płyt z
    boku i z przodu przykręcane są do konstrukcj UD30. Wszystkie łączenia
    wcześniej spryskiwałem wodą i nakłądałem klej Silcadur. Po dociśnięciu
    mocowałem dodatkowo wkrętami do płyt 45mm.

    Marek

  • 6. Data: 2011-12-19 08:41:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-12-18 21:30, Maniek4 pisze:
    > Ja robiłem tak

    Na tym zdjęciu widzę że użyłeś uszczelniacza 1200stC.
    https://picasaweb.google.com/100562558186207763109/K
    ominek?authkey=Gv1sRgCPuLtOnIiMa9NQ#5663291641256838
    130

    Ten uszczelniacz jest twardy jak skała. Czy nie wykrusza się, albo co gorsza
    rozszerzalność rury stalowej nie spowodowała że wlot do komina nie popękał?

    Marek

  • 7. Data: 2011-12-19 09:14:13
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Na tym zdjęciu widzę że użyłeś uszczelniacza
    1200stC.https://picasaweb.google.com/100562558186207
    763109/Kominek?authkey=Gv...

    > Ten uszczelniacz jest twardy jak skała. Czy nie wykrusza się, albo co gorsza
    > rozszerzalność rury stalowej nie spowodowała że wlot do komina nie popękał?

    ja dodam jeszcze zaciapkanie tynkiem wkładu od zewnątrz, tam powinna
    być szczelina wypełniona wełną...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2011-12-19 09:34:42
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 19 Gru, 09:29, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > wcześniej spryskiwałem wodą i nakłądałem klej Silcadur. Po dociśnięciu
    > mocowałem dodatkowo wkrętami do płyt 45mm.

    A ja mam pytanie - czy te płyty "silca" to jest faktycznie to samo co
    bloczki "silka" ?
    Jeśli tak, to można by ścianki obudowy kominka zbudować ze zwykłych
    bloczków silikatowych, racja?

  • 9. Data: 2011-12-19 09:52:48
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 10:14, s_13 pisze:
> [...]
    763109/Kominek?authkey=Gv...

    > ja dodam jeszcze zaciapkanie tynkiem wkładu od zewnątrz, tam powinna

    Z tego co wiem nic tam się nie dzieje. Montowali mi to panowie od
    kominków silikonem jakimś.
    No nic mi nie pozostaje tylko zajrzeć tam dzisiaj i fotkę zrobić jak to
    teraz wygląda :)

    Po zamontowaniu tego musiałem tydzień nie palić :)

  • 10. Data: 2011-12-19 09:58:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >A ja mam pytanie - czy te płyty "silca" to jest faktycznie to samo co
    >bloczki "silka" ?
    >Jeśli tak, to można by ścianki obudowy kominka zbudować ze zwykłych
    >bloczków silikatowych, racja?

    Bloczki silikatowe "silka" to jest co innego. Te bloczki silikatowe pod
    wpływem temperatury sypią się dlatego tak czy owak trzeba je czymś izolować
    od temperatury. Znajdź w necie ulotkę informacyjną silca i poczytaj.
    Przeszukując net natknąłem się kilka razy na osoby które budowały z bloczków
    silikatowych ale kominkarze nie zostawiali na nich suchej nitki.

    Bloczerk silikatowy: Współczynnik przewodzenia ciepła ? 0.6 W/(mK),
    Klasyfikacja ogniowa REI 240

    Płyta Sica: 0.1W/(mK) oraz klasyfikacja niepalny A1

    Jak widzisz 6x gorsza izolacyjność cieplna bloczku silikatowego. Te
    materiały są różne.

    Marek