  • Data: 2011-12-13 12:34:14
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > Nie sądzę by tak było. Rozmawiałem kiedyś z ludźmi z Częstochowskiego
    > Przedsiębiorstwa Komunalnego (CzPK) dla którego wykonywałem pewne
    > instalacje. Jest tam ogromne wysypisko śmieci na którym produkuje się
    > biogaz z fermentacji składowisk. Biogaz zasila generatory spalinowe
    > produkujące prąd, który odkupuje zakład energetyczny.

    kluczową rplę w tym przedsiębiorstwie odgrywa słowo "komunalne", czyli jakaś
    "państwowa" firma, czyli dotowana z naszych pieniędzy a zyski przelewane do
    prywatnych kieszeni wujtów, radnych, prezydentów i tej całej chołoty!

    > ZE musi odkupić bo ma ustawowy obowiązek aby bodajże 20% energii
    > pochodziło ze żródeł ekologicznych. Przepisy podatkowe są tak ustawione że
    > CzPK bardziej oopłaca się
    > sprzedać prąd do sieci i normalnie go kupować, niżby miało używać
    > swego własnego prądu - wtedy obciążenia podatkowe są większe
    > niż korzyść ze sprzedaży i zakupu energii.

    i co z tego że ma obowwiązek odkupić?
    odkupi od ciebie chętnie za bezcen, zdaje się że odkupuje za 10% wartości
    rynkowej, niestety ZE nie ma obowiązku odkupywania energii elektrycznej za
    cenę rynkową, albo przynajmniej za 50% ceny rynkowej.
    identyczna sytuacja jak z hunijną ustawą o obowiązku skupawania butelek po
    piwie przez sklepy, sklepy z sprzedaż pobierają soczystą kaucję a skupują za
    grosze (no chyba że paragonik dostarczysz jeśli się wcześniej o niego nie
    zapomnisz upomnieć i potem go nie zgubisz)

    p.s. nie zapomnij jeszcze o zapłaceniu soczystego podatku za samodzielne
    wytworzenie energii elektrycznej i chociażby samodzielne jej zużycie np do
    oświetlenia własnego oczka wodnego!