  • Data: 2011-08-19 05:35:42
    Temat: Re: Malowanie domku na działce
    Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-18 08:41, k...@o...pl pisze:

    > Zastanawiam się czy lakierować takie miodowe deski czy je szlifować dalej. Co
    > znaczy miodowe? To takie, które wychodzą po opalarce, opisałem niżej

    Ten miodowy kolor powstaje z tego powodu, że w desce zostają jeszcze
    resztki rozpuszczalników i innych płynnych świństw, które są w farbach
    czy lakierach. Usuwając opalarką farbę "rozpuszczasz" tylko samą
    zewnętrzną warstwę. Dopiero przejechanie tego papierem ściernym
    powoduje, że ścierasz również warstwę drewna razem z tą chemią. Wg. mnie
    możesz to zostawić bo jak jest na całości to nadaje ładną ciepłą barwę
    drewnu i nie powinno już wchodzić w reakcję z nowym lakierem - bo jest
    stare i wszystkie lotne związki się ulotniły. Jak chcesz to czyścić
    polecam szlifierkę z krążkiem trochę wprawy i nie będzie widać że było
    robione krążkiem - no oczywiście jak się będziesz starał.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.