  • Date: Fri, 25 Sep 2009 09:03:21 +0200
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Maszt antenowy z rury na wieszaki.

    Piotr pisze:

    > Caly maszt ma miec 3 m wiec odliczajac zamocowanie w opaskach nad komin
    > bedzie wystawac okolo 2,30 - 2,40 m. 3 metrowe maszty to chyba nic
    > nadzwyczajnego bo sa w sprzedazy (mam tylko problem z przywiezieniem).
    > Srednica takich oryginalnych masztow ma okolo 45 mm a srednica scianki 2
    > mm. Nie wiem czy widziales, jak to okresliles, rurki od wieszaka ale ja
    > w Castoramie widzialem chromowane rury o srednicy mniej wiecej 45 mm i
    > grubosci scianki 2 - 3 mm. Wiec jesli chodzi o wytrzymalosc to ma
    > podobne parametry jak oryginalny maszt i moge to sobie kupic na miejscu.

    Jakiej wielkości będzie ta antena? Jako, że masz do lasu niedaleko, to
    wiatry będą spore, u mojego kolegi w bloku antena przymocowana do komina
    z powodu naporu wiatru rozwaliła komin i spadając dach jednego samochodu.

    Antena mimo, że ustawiona na wprost drzewa, wcale nie musi sygnału przez
    nie ściągać.
    http://mpi.pl/new/images/downloads/n_instrukcja_samo
    instalacji_anteny.pdf

    Antena na tak długim maszcie będzie się niesamowicie wyginać - bardziej,
    jak jest większa i wyżej umieszczona. Moja antena - 120 cm przekątnej,
    przy mocnym wietrze na takim wsporniku długości około 1 metra wygina się
    tak, że konwerter oscyluje w ruchach lewo-prawo gdzieś na 20 cm. Na
    tunerze który posiadam, w takim czasie nie przerywa, ale na innych
    standardowo dawanych do platform sat nie da się oglądać.

    Inna sprawa to ustawianie takiej anteny, na takiej wysokości jej
    ustawianie będzie bardzo kłopotliwe, a jak nie masz doświadczenia w
    ustawianiu anteny sat, to radzę zadzwonić po instalatorów. Ja ustawiając
    po raz pierwszy satkę 60 męczyłem się przez 3 dni po 3 godziny mniej
    więcej. PPo tym fakcie kupiłem miernik.