  • Data: 2011-05-04 17:48:01
    Temat: Re: Młot pneumatyczny zamiast wiertarki ?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:4564fe05-979e-4599-bbdb-46d87e5daed1@d28g2000yq
    f.googlegroups.com...
    > Witam !

    > Pomyślałem nad zakupem młota pneumatycznego. Czasami trzeba będzie coś
    > wywiercić w betonie i wtedy zapewne młot pneumatyczny by się przydał ,
    > choć w większości zwykła wiertarka z udarem dała by radę ...
    > Tyle nie wiem czy zakup młota pneumatycznego to nie lekkie
    > "przegięcie" , bo w większosci będzie jednak młot używany jako "zwykła
    > wiertarka" ...

    Nie będzie.
    Też tak myślałem, dopuki przy remoncie nie padła zwykła wiertarka, bo
    zachciało mi się bruzdy zrobić nią na kabel w cegle za pomocą jej "udaru" i
    widii (wcześniej spaliłem jakiegoś Einhella wiercąc dziury w betonowym
    stropie). Po prostu wymieniałem starą instalację aluminium.
    No i kupiłem Boschhammera z udarem pneumatycznym 2,2J - taki prosty z serii
    zielonej.
    Mam go pare dobrych lat, świetnie dziurawi beton i cegły długimi wiertłami
    jak i zwykłymi coby szaflę powiesić, wykuł niejedną bruzdę w cegle czy też
    bloczku ceramicznym za pomocą dłuta. Jako wiertarka do większych rzeczy też
    się przydaje (trafi się czasami na zbrojenie w ścianie/suficie) oraz jako
    mieszadło do zapraw klejowych czy gipsu przy remoncie.

    Do kompletu mam mniejszą akumulatorówkę AEG z udarem, którą można żec "na co
    dzień" się używa.

    W tej z Aldi nie piszą jaka energia udaru, bo w sumie to jest najważniejsze
    w tych pneumatykach.
    No ale cena faktycznie śmieszna.

    Pozdrawiam.

    --