    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Date: Sun, 09 Oct 2011 13:27:47 +0200

    Dnia 09-10-2011 o 13:10:55 Skimir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek. Wstępnie
    > planuję opcję kotła gazowego ale to już w przyszłości.
    > Ściany z BK + styro 15cm. Poddasze ocieplone 25cm wełny. Brak piwnicy.
    > Przy domu jest dobudowany garaż, nad którym jest pokój/strych. Garaż ma
    > być dogrzewany w minimalnym stopniu lub wcale (trochę mało
    > energooszczędna duża brama). Okna normalne dwuszybowe, montowane w murze
    > (a nie w warstwie izolacji). Wentylacja grawitacyjna.
    >
    > Jaki współczynnik mocy na m2 przyjąć? Oczywiście wolałbym lekko
    > przewymiarować niż później miałoby się okazać, że jest za zimno.
    Ściągnij sobie OZC wprowaź ściany, okna weź typowe, bramy i policz,
    nikt ci nie powie w miarę dokłądnie ile potrzebujesz mocy, ważne
    są też mostki, np czy ociepliłeś mury nad ławą to co masz w ziemi i stanowi
    to ciągłość z ociepleniem ścian?

    > Kolejne pytanie to kwestia grzejników pod oknami dachowymi.
    > Wiem, że zalecany jest ich montaż ale:
    A czemu nie robisz podłogówkiw całym domu?

    > 1. Jedno okno dachowe mam w pokoju, w którym są już dwa normalne okna w
    > ścianie i pod nimi będą grzejniki, więc nie chciałbym montować kolejnego.

    Grzejniki pod oknami to punktu widzenia oszczędności energi najgorsza
    rzecz jaką można zrobić,gorące powietrze jest wypromiennywane przez szyby
    na zewn.
    Daje się tak grzejniki tylko z jednego powodu, bo zachodzi intensywne
    mieszanie
    zimnegopow z okna z gorącym z grzejnika i to trochę poprawia niekorzystny
    gradient temp w pokoju.

    Jak są małe to odpuść.

    --
    Pozdr