  • Data: 2011-10-09 15:59:50
    Temat: Re: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-09 16:29, Tomek pisze:

    > Ja mam zapotrzebowanie max. 40W, a grzejniki mam właśnie rzędu
    > 120W/m2. Przy kotle na gaz to pozwala na szybkie dogrzanie
    > w razie potrzeby, poza tym normalnie pracuje na zasileniu 48 oC
    > co trochę zwiększa sprawność. W kotle węglowym nie
    > można dać tak niskiej temp. zasilenia bez zaworu mieszającego.
    > A dane wyższej temp. spowoduje (przy dużych grzejnikach)
    > przegrzanie pomieszczeń.

    No to dalej jestem w kropce. Poczytałem trochę informacji i faktycznie
    mi wychodzi, że kilkadziesiąt W powinno wystarczyć a tu w projekcie są
    grzejniki po 110W/m2.
    Inna sprawa to kwestia grzania okresowego. Mając kocioł na węgiel/miał
    pewnie będzie to wyglądać tak, że załaduję wsad i wtedy będzie grzanie a
    nocą wychładzanie więc okresowo trzeba będzie oddać większą moc.

    --
    M.