  • Data: 2011-10-09 15:56:03
    Temat: Re: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-09 16:24, Robert G pisze:

    > Gdybyś chciał kiedyś mieć niskotemperaturowe źródło ogrzewania, to
    > przewymiarowane grzejniki mogą się przydać, jak nie..., to będą grzały
    > tylko górną krawędzią :-).

    Niech grzeją którą chcą, byle grzały :-)

    > Co do kotła... Mam na ekogroszek z podajnikiem. Działa w układzie
    > otwartym i z niego jest zasilanie baniaka CWU napędzane pompką. Dalej
    > mam wymiennik płytowy i za wymiennikiem rozgałęzienie na rozdzielacze do
    > grzejników i na zawór trójdrogowy na podłogówkę.

    Właśnie coś takiego chcę zrobić.

    > Nie przesadź z ilością grzejników. Ja mam trochę za dużo i nie wiem, czy
    > nie zdemontuję kilku.

    No właśnie. W projekcie mam pod każdym oknem grzejnik. Czy jest taka
    konieczność. Wiem, konwekcja itp. ale...
    Np. salon - są dwa okna, jedno na ścianie południowej, drugie na
    zachodniej (na zachodniej są również drzwi na taras). Czy dawać
    grzejniki pod oba okna, czy pod jednym ale stosownie większy. Jeśli pod
    jednym to którym?
    W sypialni są też dwa okna na ścianie południowej, czy dawać grzejniki
    pod obydwa?

    > Z tym zimnym pomieszczeniem nad garażem... Mam dwa pokoje właśnie nad

    Co do chłodu w tym pomieszczeniu to nie specjalnie się tym przejmuję
    ponieważ ma ono spełniać taką funkcję strychowo-gospodarczą.

    > Jakiej mocy kocioł chcesz wstawić? Ja mam 25 kW na ok 180 m2 i wiem, że
    > jest trochę przewymiarowany, ale spisuje się bardzo dobrze. Zresztą

    Wstępnie planowałem coś koło tego, bardziej może w stronę 20kW. Do
    ogrzania jest 140m2 powierzchni typowo mieszkalnej oraz garaż 40m2 i
    pomieszczenie nad nim ale tak jak pisałem nie muszą tam być jakieś
    typowo pokojowe temperatury.
    Zasobnik na wodę planuję na jakieś 500l.

    --
    M.