eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMoc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala slonecznaRe: Moc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala sloneczna
  • Data: 2011-04-05 21:12:47
    Temat: Re: Moc solara - Budyn, Tarnus, grzanie podlogowka i stala sloneczna
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl szukaj wiadomości tego autora

    news:inf0nu$nsc$1@news.onet.pl...
> [...]
    wschodzi mu "za plecami" i pewnie gdzies do 10ej zysk wynosi zero :)

    > ja uwazam ze zeby solar jesienno-wiosenny miał sens to musi byc duży. Logicznym
    rozwiazaniem jest zintegrować go z dachem - czyli odpada koszt pokrycia dachowego.
    > Układy nadązne za słońcem miałyby sens w elektrowniach co to robią prąd silnikiem
    stirlinga. Ale jak zwykle -to zabawa dla hobbystów. Opłacalność -zero :)

    Mój pomysł na zestaw solarów wiosenno-jesiennych wspomagających CO
    wygląda tak:
    - ze 3 sztuki na dachu (nie za dużo, zeby w czasie urlopu nie
    zagotowały sporawego bufora)
    - większa ilość przed domem
    - na lato te przed domem można zasłonić
    - brak obracania. Zamiast tego okresowa zmiana kąta pochylenia

    Ale do wdrożenia minie dużo czasu, chińskie solary muszą stanieć a ja
    muszę mieć wygospodarować trochę czasu (i wolnej gotówki)

    bajcik