    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moja budowa
    Date: Fri, 15 Oct 2010 09:32:21 +0200

    W dniu 15.10.2010 08:58, /// Kaszpir /// pisze:

    > Fajnie się mówi ...
    Takie życie..

    > Tyle że to wszystko robi jedna firma. Przy domu jest prowadzonych na
    > raz kilka robót (np. jedni robią dach , inni murują inni ocieplają).
    Twoim zadaniem jest ogarnąć to wszystko i prowadzić tak aby było dobrze,
    w przeciwnym wypadku kupisz dom z felerami, których za chwile nie będzie
    widać, a za które będziesz płacił podczas eksploatacji. Pisaliśmy o tym
    Tobie na etapie jak jeszcze myślałeś o budowie domu, oraz w wątku
    odnośnie inspektora, który to przyjdzie na koniec - on również nie
    zobaczy wszystkiego.

    > Czy brak ocieplenia może być wynikiem tego że poddasze będzie nie
    > mieszkalne (będzie służyło jako strych) i nie będzie ocieplone (dach
    > nie będzie miał żadnego ocieplenia) a jedynie ocieplony będzie strop.
    Nie, on nie jest wynikiem tego że poddasze nie jest ocieplone, sam
    zresztą piszesz że może będziesz poddasze adaptował w przyszłości.
    To że w danej chwili jest ono nie używane moim zdaniem nie jest żadnym
    usprawiedliwieniem. Po prostu tak jest łatwiej wykonawcą, tak robili
    zawsze, nie wiedzą dlaczego mieli by robić inaczej bo nikt ich nie
    uświadomił

    > Czy jak jest już dach da się coś jeszcze zrobić ? Czy już nie ma
    > szans ? A może jakoś da się to w pewnym stopniu poprawić ?
    Zawsze się da coś zrobić, kwestia tylko jak bardzo lubisz się szarpać i
    jakie masz przełożenie na wykonawcę.
    Szczyty moim zdaniem można jeszcze obciąć, dom jest z gazobetonu, to się
    fajnie tnie piłą, nie trzeba kuć - więc to można w miarę łatwo zrobić na
    tym etapie, nawet jak dachówka już jest. Gorzej jak będzie już elewacja.
    Nie wiem dokładnie jak z ociepleniem murłaty, porób jakieś lepsze fotki,
    tak żeby było widać szczegóły a nie ogólny widok.
    Jeżeli krokiew jest za blisko komina to dopilnuj żeby tam blachę
    wstawili, zrób zdjęcia tego elementu.
    Ogólnie rób dużo zdjęć, dużo szczegółów, tak aby w przyszłości można się
    było rozeznać co i jak było zrobione.

    > Dla mnie tez wizualnie to dziwnie wyglądało (boczne ściany szczytowe).
    > Bo z jednej strony jest styropian a od strony dachu żadnego
    > styropianu.
    Właśnie, od strony dachu nie ma żadnej izolacji, pomiędzy elementem
    konstrukcyjnym a atmosferą jest tylko dachówka - ściana będzie
    przemarzała mimo że dołożyłeś kasy do grubszego ocieplenia z zewnątrz.

    > Ale fachowcy budują i może tak ma być ...
    taa, zawsze tak jest..

    > A widać że nie :(

    Swoją droga nie wiemy co jest pod ziemią, a tam też jest kilka dość
    istotnych elementów które "fachowcy budują i może tak ma być" a w
    rzeczywistości powinny być inaczej. Na tym etapie niestety już nic nie
    jesteś w stanie zrobić, no chyba że podłoga się zapadnie jeszcze przed
    odbiorem..