    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moja budowa
    Date: Fri, 15 Oct 2010 14:03:57 +0200

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    news:37dd5e9b-790a-4cfa-a0cf-ce8c2e76b009@i5g2000yqe
    .googlegroups.com...

    >Firma wybudowała już kilkanaście domów (widać na jednym zdjęciu) i ma
    >dobrą opinię.

    To są typowi partacze. Robią tylko to co widac na zewnątrz ale z rachunkami
    za opał to ty zostaniesz i z grzybem w narożnikach tak jak miałem ja.
    Musisz tego dopilnować. Rób zdjęcia i dawaj im na piśmie wszystko co
    widzisz.

    jeszcze ważniejszą sprawą jest ocieplenie murłaty/wieńca/ ściany kolankowej.
    Trzeba idealnie okleić styropianem i przejść z elewacyjnego styropianu pod
    skosami żeby tam też od góry owinąć hermetycznie co się da.
    Zrób zdjęcia w lepszej rozdzielczości od środka domu przy ścianach
    kolankowych i murłacie. Ale daj je duże. Zaraz ci je skomentujemy.

    I jeszcze pamiętaj że komin powinien być ocieplony wełną. Kominy to
    przekleństwo. Tak marzną w zimie że zastanawiam się czy w ogóle jednego nie
    zlikwidować.
    Powinieneś mieć komin spalinowy obklejony wełną, a wentylacyjne tańszym
    styropianem. od samego dołu aż ponad płaszczyznę dachu czy na równo z
    dachem.
    komin to wielki radiator ciepła. Nie na darmo są kominy systemowe.

    I jeszcze pilnuj żeby styropian kleili obwodowo, a nie na placki. Nie
    odbierz robót jeżeli będą kleili styropian na placki bez obwodowego
    naniesienia kleju. Inaczej bedzie pod nim wiało. Tak jakbyś kupił sobie
    droga kurtke puchową ale za dużą o kilka numerów i zacznie ci ja podwiewać.
    To jest niewybaczalna fuszerka.