    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Moja woda
    <20200704122437.61527df9@mateusz> <rdssod$j5h$1@dont-email.me>
    <20200705180008.4264297b@mateusz>
    <8...@g...com>
    <20200705205349.2a97194f@mateusz>
    Date: Sun, 5 Jul 2020 22:09:22 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Inaczej mówiąc, "Polacy są specjalni, ich nie można porównać do żadnej
    > innej nacji a rozwiązania wdrożone za granicą na pewno się nie sprawdzą,
    > bo u nas po prostu niedasię".

    Spokojnie, spokojnie. Są kraje, w których prawo pierwokupu istenie, są
    też takie, w których go nie ma. W tych co istnieje, dotyczyć może różnych
    przypadków, a ich lista zmienia się w czasie (we Francji na przykład
    ćwierć wieku temu wykolegowali sąsiadów). To nie jest "lepszość" albo
    "gorszość", to są po prostu różnice. Mentalne, kulturowe, środowiskowe
    albo jeszcze inne.

    Podniesiony tutaj problem nie dotyczy samego pierwokupu, tylko tego, że
    niewinna ustawa, która z pozoru tylko coś daje, potajemnie (być może)
    odbiera znacznie więcej. I to jest problem z naszą obecną władzą, że
    taką mamy. To że mamy nie jest wcale jest bezosobowe -- Polacy taką
    sobie wybrali, bo większości taka się właśnie podoba i pasuje do nich.
    Jeśli zaś komuś się nie podoba i nie pasuje do niego, to się go w
    ogóle nie słucha, bo jest gorszy sort. Polacy są widać specjalni,
    próba wdrażania rozwiązań znanych zza granicy nie powiodła się, bo
    u nas po prostu niedasię.

    Jarek

    --
    Demokracja polega na tym, synku, że jeżeli większość zadecydowała,
    że należy zjeść twojego Pikusia, to Pikuś będzie zjedzony.