    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż halogenów
    Date: Tue, 20 Jan 2009 18:24:47 +0100

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:gl4r2b$ou2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    ologii_LED__471355742.html

    > Maniek, no prosze, datasheeta producenta, to co sobie pisza na takich
    > stronkach to miedzy bajki mozna wlozyc. 130 lm/W to moze osiagaja jakies
    > diody malej mocy w laboratoriach badawczych, na rynku takich nie ma. Co
    > gorsze, sprawnosc diody maleje wraz ze wzrostem temp. i czasem. A niestety
    > odprowadzenie ciepla z malej struktury jest bardzo trudne.

    Nie wiem gdzie mozna znalezc takie informacje w necie. Ja dostaje pisma
    branzowe z danymi producenta i te dane sa tam potwierdzane. Czy sa na rynku
    tego nie wiem, producent pisze, ze takie testuje w jakichs tam rozwiazaniach
    i tyle. To co cytowalem to info znalezione na szybkiego i zauwaz z ktorego
    jest roku. Mozesz wierzyc, albo nie. Wprowadzenie pewnych rozwiazan na rynek
    nie zawsze uzasadnione jest ekonomicznie, bo byly by zbyt drogie. Patrzac
    jednak na rozwoj tej technologii golym okiem widac szybki spadek cen i staly
    wzrost parametrow. Mysle, ze w tym roku pojawia sie takie rozwiazania na
    szersza skale.
    Bynio przeslal mi ciekawe wykresy potwierdzajace jakby to co pisze powyzej,
    ale co jest tylko marketingiem, a co faktycznym parametrem testowanych
    rozwiazan na razie nie wiadomo.

    > W swietlowce ok. 4mg. Termometry rteciowe sa juz wycofane z uzytkowania,
    > olow podobnie. Mozna z nich korzystac tylko w pewnych urzadzeniach, zobacz
    > dyrektywe RHoS.

    No tak, ale ile lat korzystalo sie z teromometrow rteciowych, ile lat z
    amalgamatu w dentystyce?? Caly swiat jakos nie wylysial. :-))

    Pozdro.. TK