    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż słupków ogrodzeniowch na starej podmurówce.
    Date: Fri, 25 Sep 2009 00:39:17 +0200

    Janusz pisze:
    > Witam
    >
    > Proszę o poradę w kwestii montażu słupków ogrodzeniowych.
    > Moje wątpliwości dotyczą montażu słupków stalowych (zwykłych - okrągłych) na
    > istniejących fundamentach (ok. 30x30 cm) pozostałych po odcięciu starych
    > słupków betonowych.
    > Fachowcy chcą montować słupki w ten sposób, że najpierw zamierzają nawiercić
    > 0,5 m długości otwory w o owych fundamentach i wstawić tam po 4 pręty, do
    > których przyspawane będą słupki.
    Ja tam bym (mając sensowną młotowiertarkę) nie bawił, i wywiercił po
    prostu gotowe głębokie otwory fi 50 czy ile tam mają twoje słupki, i
    wstawił je do powstałych dziur, ewentualnie "na rzadki beton", bo bardzo
    dobrze zabezpiecza przed korozją, tyle że jeśli chcesz wypełnić rurki na
    full betonem, to radziłbym ewentualne "uchwyty" itp przyspawać do rurek
    wcześniej, bo pełną betonu rurę będzie bardzo ciężko spawać (zbyt duża
    ucieczka ciepła) a beton szlag trafi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173