  • 1. Data: 2009-09-24 16:23:53
    Temat: Montaż słupków ogrodzeniowch na starej podmurówce.
    Od: "Janusz" <j...@r...pl>

    Witam

    Proszę o poradę w kwestii montażu słupków ogrodzeniowych.
    Moje wątpliwości dotyczą montażu słupków stalowych (zwykłych - okrągłych) na
    istniejących fundamentach (ok. 30x30 cm) pozostałych po odcięciu starych
    słupków betonowych.
    Fachowcy chcą montować słupki w ten sposób, że najpierw zamierzają nawiercić
    0,5 m długości otwory w o owych fundamentach i wstawić tam po 4 pręty, do
    których przyspawane będą słupki.
    Następnie słupki te nadlane zostaną u nasady ok. 40 cm warstwą betonu.
    Podobnie nadlane zostaną przęsła.
    Czy to ma szansę być w miarę trwałe?

    pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2009-09-24 22:39:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Janusz pisze:
> [...]
    > 0,5 m długości otwory w o owych fundamentach i wstawić tam po 4 pręty, do
    Ja tam bym (mając sensowną młotowiertarkę) nie bawił, i wywiercił po
    prostu gotowe głębokie otwory fi 50 czy ile tam mają twoje słupki, i
    wstawił je do powstałych dziur, ewentualnie "na rzadki beton", bo bardzo
    dobrze zabezpiecza przed korozją, tyle że jeśli chcesz wypełnić rurki na
    full betonem, to radziłbym ewentualne "uchwyty" itp przyspawać do rurek
    wcześniej, bo pełną betonu rurę będzie bardzo ciężko spawać (zbyt duża
    ucieczka ciepła) a beton szlag trafi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-09-25 07:13:56
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > full betonem, to radziłbym ewentualne "uchwyty" itp przyspawać do rurek
    > wcześniej, bo pełną betonu rurę będzie bardzo ciężko spawać (zbyt duża

    Heheh, nawet sensowną wiertarką przwiercanie/wykowanie 5cm otworów to nei
    łatwe zajęcie.
    Są takie koronki po 100 zł za komplet ale do betonu to się nie nadaje.
    Jak już wiercić to tylko wiertnicą, ale koszt wtedy duży.
    Sam trochę się pokułem i wiercenie/wybijanie odtworów to dość męczące
    zajęcie.
    NA otwory najlepsze jest nawircanie wirtłami po okręgu i późnije wykuwanie.

    TAk przez stropy (teriva) się przekuwałem fi 125 fi 200 i nie jest to łatwe
    zajęcie.

  • 4. Data: 2009-09-25 07:32:09
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Są takie koronki po 100 zł za komplet ale do betonu to się nie nadaje.

    Jak myślisz o tych z "obsypką", to faktycznie one są do płytek ceramicznych.
    Natomiast te z widiami, ja najbardziej radzą sobie z betonem,
    z tym, że one są płytkie / krótkie - do puszek elektrycznych.
    Trzeba by znaleźć dosyć długi egzemplarz - o ile istnieje.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-09-25 07:44:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    J_K_K pisze:

> [...]
    > z tym, że one są płytkie / krótkie - do puszek elektrycznych.
    > Trzeba by znaleźć dosyć długi egzemplarz - o ile istnieje.
    Jak najbardziej istnieje, wierciłem takimi w 50cm betonowych ścianach
    otwory fi 55 - rura 50 przechodziła przez to. Dobry sds-max, najlepiej
    ze statywem, i leci, może te kilkanaście minut na otwór potrzeba, ale
    uważam że to mniejszy problem niż wywiercenie wiertarką-udarówką-za-49zł
    dziurki kołek na obrazek w bloku z betonu ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-09-25 08:05:57
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > z tym, że one są płytkie / krótkie - do puszek elektrycznych.
    > Trzeba by znaleźć dosyć długi egzemplarz - o ile istnieje.

    Nie nie, te z obsypką do se można wsadzić w .....
    Te z widiami można kupić takie komplety 5 koronek od 18-100 z widiami.
    Trochę tego używałem :).
    A wieć tak wiercenie tym w betonach wibrowanych z wielkiej płyty to masakra
    widia się zaraz ukruszy.
    Wierciałem tym otwory pod puszki i nic wykurszały się.
    ALbo ukręcało trzpień mocujący koronkę- to przy głębszych otworach.
    To jest tylko do miękkich materiałów.
    Już dwa takie zesatwy przerobiłem więc wiem co mówię.

    I mówie o tego typu zestawach
    http://www.allegro.pl/item743591628_otwornica_frez_k
    oronka_do_betonu_muru_9el_sds_max.html

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-09-25 08:11:48
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > że to mniejszy problem niż wywiercenie wiertarką-udarówką-za-49zł dziurki

    Statyw i dobr sdsmax to już prawie wiertnica, a wiertnicą to wszytko
    przewiercisz
    Bo dbry SDSmax to koszt około 2000 złotych.
    A ja nie mówię o wiertrce za 49 złotych tylko o pneumatycznej wiertarce sds.
    Wukucie otworu 125 moją metodą to jakieś 10 minut.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2009-09-25 08:41:50
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Już dwa takie zesatwy przerobiłem więc wiem co mówię.
    >
    > I mówie o tego typu zestawach
    > http://www.allegro.pl/item743591628_otwornica_frez_k
    oronka_do_betonu_muru_9el_sds_max.html

    Niby podobne, a jednak trochę inne.
    Swoje kupowałem na sztuki w lokalnym sklepie (podobne widziałem w makro),
    bez takiej ładnej walizeczki, ale za to miały znacznie dłuższe - bardziej
    wystające
    i głębiej osadzone widie. Mocowanie też mam wrażenie, że w moich
    solidniejsze
    - na visus - lepsza stal (o ile to na zdjęciu to stal, a nie jakieś
    spiekane, czy coś).
    Kosztowały ~50 PLN za sztukę (każda ze swoim mocowaniem).

    W betonie klasy B20 ze żwirem rzecznym (fi ~15) radziły sobie bardzo dobrze.

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-09-25 19:31:17
    Od: "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl>

    "Janusz" <j...@r...pl> wrote in message
> [...]

    > nawiercić 0,5 m długości otwory w o owych fundamentach i wstawić tam po 4
    > pręty, do których przyspawane będą słupki.

    Proponowany sposob jest jak najbardziej poprawny, jednak pod nast.
    warunkami:
    - prety o których piszesz beda wykonane ze stali zbrojeniowej karbowanej,
    beda mialy srednice minimum 10mm i zostaną do wywierconych otworow
    _wklejone_ a nie wlozone.
    Praktycznie winno to wygladac tak:
    1. Po wywierceniu otworu wiekszego od srednicy preta o ok. 20% (fi 12, gora
    fi 14 dla preta fi10) otwor nalezy starannie wyczyscic - nie przez
    wydmuchanie, ale przez wyciagniecie (np odkurzaczem) urobku powstalego z
    wiercenia.
    2. jesli wiercony beton byl mokry, otwor nalezy wysuszyc - wystaczy suszenie
    miejscowe polegajace na wdmuchiwaniu do niego goracego powietrza
    3. do otworu wlac zywice epidian zmieszana z utwardzaczem
    4. pret "wbic" w rzadka jeszcze zywice, tak, by wystawal ok. 10 x jego
    srednica
    5. cztery tak wklejone prety zespawac ze slupkiem spoina obustronna (kazdy
    pret ma miec spoine dlugosci ok. 20 x jego srednica)

    Zamiast zywicy epidian mozesz uzyc innych - specjalistycznych zywic z
    profesjonalnych zestawow kotwienia np Hilti - wyjdzie to jednak o wiele
    drozej.

    -
    Piotr Dino Zaur

  • 10. Data: 2009-09-27 16:01:34
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 5. cztery tak wklejone prety zespawac ze slupkiem spoina obustronna (kazdy

    Ja bym spawał przed wklejeniem. Może potrzeba większej precyzji, ale nie ma
    grożby popękania żywicy od gorąca i "ciągnięcia" spawu.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)