    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Może troche nie na temat alemałe przemyślenia
    Date: Mon, 25 Jul 2011 05:08:09 -0700 (PDT)

    On 25 Lip, 13:36, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Gdzies te pieni dz chyba w urzedach znikn bo jako nie chce mi si wierzy
    > e dwie p rogatki z osprzetem moga kosztowa blisko 1mln z .

    Oj chodzi po prostu o ten milion. To taka kwota graniczna oddzielająca
    inwestycje prywatne od publicznych/firmowych.
    Rzecz jest prosta: kiedy sam budujesz dom, to milion jest kwotą
    niewyobrażalną niemal, za milion stawia się pałac z krużgankami,
    wykładany trawertynem i co tam jeszcze moda nakazuje.
    Kiedy zaś mówimy o zamówieniach publicznych - rzecz jest równie
    prosta. Milion kosztuje taka dajmy na to budka dla ciecia przy
    szlabanie. Przy czym sam szlaban wraz z niezbędną infrastrukturą, to
    rzecz jasna drugi milion. I nienie, nie ma, że ktoś sobie 75% z tego
    miliona "weźmie". Wszystko wchłonie system, wszystko czarno na białym
    będzie widać, że to tyle kosztuje i taniej nie może. Ba, kosztorys
    nawet na poparcie będzie, wszystko wg KNRów i z pieczątkami.J.

    J.