eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMoże troche nie na temat alemałe przemyśleniaRe: Może troche nie na temat alemałe przemyślenia
  • Data: 2011-07-25 14:35:08
    Temat: Re: Może troche nie na temat alemałe przemyślenia
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j0jkfp$ajh$1@news.onet.pl...
    > Kilka miesięcy temu była w pobliżu mojej miejscowości katastrofa kolejowa.
    > Na przejeżdzie z sygnalizacją świetlną ciężarówka wjechała pod pociąg.
    > I teraz wałkowany jest temat zastąpienia sygnalizacji rogatkami.
    > Ze strony PKP przyszła odpowiedż że ok oni rogatki zrobią ale koszt to
    > 800tys do 1mln nawet i samorząd musi dołożyć.
    > I zastanawia mnie co takiego kosztownego w tych rogatkach jest że maja
    > kosztować nawet 1mln zł
    > Dwie półrogatki czyli dwa szlabany długości połowy szerokości jezdni
    > zamykające sie przed przyjadem pociągu i otwierające się jak pociąg minie
    > przejazd kolejowy.
    > Ponieważ same rogatki to nieskomplikowane urządzenie pierwsza moja myśl to
    > taka że może automatyka rozpoznająca kiedy nadjezdza pociąg jest taka
    > droga
    > Ale w tej chwili sa tam sygnalizatory na których przezd przejazdem
    > pociągu zapala się czerwone światło po przejeżdzie zielone. Czyli jakaś
    > automatyka rozpoznająca nadjezdzający pociąg jest. I skoro potrafi właczyć
    > odpowiednio wcześni czerwone światło to tak samo moze posterować
    > rogatkami.
    > I tak ciągle sie zastanawiam skąd ten nawet mln zł?
    > Gdzies te pieniądzą chyba w urzedach znikną bo jakoś nie chce mi się
    > wierzyć że dwie półrogatki z osprzetem moga kosztować blisko 1mln zł.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Nie jest to zasadniczy element ceny, ale należy wiedzieć, że taka inwestycja
    to nie tylko szlaban i sterownik.
    Potrzebny jest projekt.
    Jeżeli prace są prowadzone na przebiegu drogi wojewódzkiej lub krajowej
    konieczne jest zgłoszenie i wystąpienie o zgodę na wykonanie prac (zgoda na
    zmianę organizacji ruchu), konieczne jest odpowiednie oznakowanie odcinka
    drogi.
    Automatykę kolejową i systemy sterowania ruchem dostarczają koncerny-
    giganty a więc drogie: Siemens, Bombardier, GE itd. Są takie systemy
    sterowania, które wykrywając awarię rogatek spowodują zatrzymanie pociągu -
    nie wiemy jakie rogatki zaoferowano.
    W przetargach publicznych aby wyeliminować firmy typu "Zdzichu & Co"
    zapisywane są warunki typu: gwarancja 5 lat, w okresie gwarancji serwis
    24/7/365 z zapewnieniem usunięcia awarii w ciągu 3 godzin od zgłoszenia,
    spełnienie przy realizacji prac serwisowych wszystkich wymagań zwiazanych z
    utrudnieniami ruchu drogowego, wykonawca wpłaci na czas trwania okresu
    gwarancji tzw Gwarancję Dobrego Wykonania w wysokości 15% kwoty zamówienia,
    wykonawca musi posiadać wykupioną polisę ubezpieczeniową na okoliczność
    x..y..z itd.
    Jeżeli prace tego typu prowadzone są w standardzie FIDIC wykonawca musi
    sobie jeszcze bardziej finansowo zabezpieczyć tyły.
    To wszystko kosztuje i stąd takie kwoty a my potulnie bulimy...

    To podobnie jak w przypadku jakichś fałszywych alarmów lub wesołych
    telefonów: wyjedzie gdzieś na terenie miasta lub gminy jednostka straży
    pożarnej, sprawdzi budynek, wróci po godzinie i kosztuje to np 15-20 tyś zł
    i jak znajdą żartownisia to się go takimi kosztami obciąża.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1