    From: Sen <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mróza konstrukcja dachu
    Date: Thu, 08 Jan 2009 11:54:48 +0100

    Kilka takich faktow:
    - uzywane kiedys drewno nie bylo pozbawiane zywicy, dzieki czemu jego
    trwalosc byla o niebo wieksza. Teraz przed wycinka zawsze sciaga sie zywice.
    - impragnacja i impregnaty. Nie wiem jak gdzie indziej, ale wiem jak w
    tartaku z ktorego drewno bralem. Tak mam atest srodka ktorym
    impregnowano drewno. I nie wierze w teorie spiskowe, ze tartak do
    impregnacji uzywa super-rakotworczych preparatow. Bo duzym firmom sie to
    po prostu juz nie oplaca. Zreszta, w poprawnie wykonanym poddaszu,
    pomiedzy pomieszczeniem uzytkowym a wiezba jest welna i folia
    paroizolacyjna, a wiezba jest wentylowana, nie ma tam miejsca na
    przenikanie oparow.
    Ale kazy moze robic jak chce. Mozecie smarowac sobie więzbe gęsim
    tluszczem. Ja zaufam sprawdzonemu i duzemu dostawcy drewna.
    Choc pewnie jak bym bral drewno od malego kombinujacego tartaku to
    pewnie tez bym sam wolal impregnowac.
    S.